מבזקיםפוליטי / מדיני

"לא אסבול את ההפקרה": הצהרתו המלאה של יו"ר ההסתדרות

"לא אסבול את ההפקרה": כך אמר הערב (ראשון) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בהכריזו על שביתה כללית במשק, שתחל מחר בשעה 6:00 בבוקר. בשעה 8:00 בבוקר ייסגר נמל התעופה בן-גוריון. הרשימה המלאה, כמו גם רשימת המוסדות שיוחרגו מן השביתה, תפורסם בהמשך.

"סיימתי עכשיו פגישה עם נציגי משפחות החטופים. הייתה זו פגישה טעונה וקשה", אמר יו"ר ההסתדרות בהצהרה משותפת עם נציגי משפחות החטופים, איתם נועד היום בבית ההסתדרות בתל אביב, "עד כה גיליתי המון אחריות, וזה לא היה פשוט. אולם אני מרגיש שאי אפשר לעמוד מנגד״.

״אי אפשר לעמוד מול זעקות ילדינו שנרצחים במנהרות בעזה, זה בלתי מתקבל על הדעת. אנחנו נמצאים בסחרור ולא מפסיקים לקבל שקי גופות. רק שביתה תזעזע, ולכן החלטתי שהחל ממחר בשש בבוקר המשק הישראלי כולו ישבות", הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ההסתדרות פנה לגופים נוספים במשק לחבור למהלך. "אני יוצא מכאן בקריאה לכל הארגונים להצטרף לשביתה ולזעוק את זעקת ארצנו האהובה, ההרוגים, העקורים והחטופים", אמר. לדברי יו"ר ההסתדרות, "יש להגיע לעסקה, זה הדבר הכי חשוב". הוא ציין כי הוא שוחח עם גורמים שונים במערכת הביטחון ואחרים, והבין כי העסקה אינה מתקדמת בשל שיקולים פוליטיים.

עוד אמר יו"ר ההסתדרות בהצהרתו: "יש להפסיק את השיסוי שיש בין חלקי החברה. אנחנו כבר לא עם אחד, ולפיכך חייבים להחזיר את מדינת ישראל לשגרה הגיונית".

נציג משפחות החטופים שרון שרעבי (שאחיו יוסי נרצח בשבי ואחיו אלי עדיין בעזה) הודה ליו"ר ההסתדרות על ההחלטה. "זה מעשה אצילי מצדך. החלטת לעשות מעשה שמקדש את הערכים של עם ישראל, מקדש סולידריות וערבות הדדית. זו המנהיגות שציפינו לה, מעשה שמאחד ימין ושמאל ושם פוקוס על חיי אדם".

עוד אמר: "זו לא עסקה, זה מתווה להצלת חיים, והמעשה של ארנון מבהיר שבראש סדר העדיפויות זה החטופים. עד אז לא ניתן לייצר שגרה. אני קורא לעם ישראל לעזוב הכל ולבוא לתמוך בנו. זאת ההזדמנות להתאחד מחדש ברוח חיי האדם וחיי חיילנו, שגם הם צריכים לשוב הביתה בשלום. אני מודה להסתדרות וקורא לכל הארגונים: בואו להשבתה עד שכולם חוזרים הביתה".

יו״ר ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות
יו״ר ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות
יו״ר ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות
יו״ר ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button