מבזקיםמשפטי/פלילי

הותר לפרסום: חייל מילואים חשוד באירוע ירי על רקע לאומני

בליל שבת (9-10.8) בוצע ניסיון ירי לעבר עובר אורח בן מיעוטים בפארק המסילה בירושלים. לאחר מספר ימים (15.8) בפעילות משותפת של שב״כ והיחידה המרכזית במחוז ירושלים, נעצר חשוד בביצוע המעשה, תושב ירושלים כבן 34, חייל בשירות מילואים, אשר הועבר לחקירת שב״כ וימ"ר ירושלים.

ממצאי החקירה מלמדים כי החשוד יצא מביתו בליל שבת כשהוא חמוש בנשק אותו החזיק במסגרת שירות מילואים, וזאת לצורך מסע חיפושים אחר קורבן ממוצא ערבי לאורך פארק המסילה. משזיהה החשוד קורבן פוטנציאלי, הושיב אותו על ספסל לצד הדרך והחל לתחקר אותו כשהוא מצמיד את הנשק לגופו.

לאחר שהחשוד השתכנע כי מדובר בערבי, דרך את נשקו וניסה לירות בו אולם הקורבן הצליח להסיט את הנשק ונמלט מהמקום. הקורבן לא נפגע ממעשיו של החשוד ודיווח אודות המקרה למשטרה. בשלב זה, החשוד עבר לחפש אחר קורבן נוסף למעשיו, ופנה אל העוברים והשבים בשאלה היכן יוכל למצוא ערבים. משנואש מלמצוא כזה, שב לביתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחקירתו טען החשוד כי ביצע 'ירי הרתעתי' לעבר הקורבן, זאת על אף עדויות סותרות שנאספו על ידי חוקרי ימ״ר ירושלים והשב״כ. לאחר שמעצרו של החשוד הוארך מעת לעת תחת צו איסור פירסום שניתן בבימ"ש, הושלמה בימים אלו החקירה בעניינו תוך ביסוס תשתית ראייתית. לפני מספר ימים (29.8) הוגשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות לקראת הגשתו של כתב אישום הצפוי נגדו במהלך בימים הקרובים.

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה איום על חיי חפים מפשע הנעשים על רקע גזעני וממניע אידיאולוגי, על ידי מי שהופקד בידיו נשק למטרות הגנה על ביטחון המדינה, ומחשיב אותם למעשי טרור, על כל המשתמע מכך.

חיילים - לוחמים - חיילי מילואים - צה"ל - חי"ר
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button