מבזקיםפוליטי / מדיני

השר וסרלאוף: לאפשר לציבור לתבוע את ההסתדרות בגין נזקי השביתה

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), פנה לשר המשפטים, יריב לוין, וליו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, בבקשה לעדכן את התוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות, על מנת לאפשר לציבור לתבוע את ההסתדרות בגין נזקי שביתות לא חוקיות.

במכתבו ציין השר וסרלאוף, כי "בהתאם להכרזתו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, מתכננת ההסתדרות להשבית את המשק, כולל את נמל התעופה בן גוריון ומערכות החינוך. מדובר בשביתה פוליטית פראית ועבריינית המנוגדת לדין, שנועדה למנוע מהלכים ביטחוניים רחבים שמקדמת הממשלה והקואליציה".

וסרלאוף מדגיש כי "אין לקבל התנהלות מופקרת כזו, וכי אין זכות שביתה כאשר מדובר במדיניות ביטחונית-לאומית טהורה, ללא כל זיקה לתנאי העסקת עובדי ההסתדרות. לצד הציפייה שהממשלה תפעל למנוע את השביתה הלא חוקית ולמנוע שכר מהמשתתפים בה, יש לאפשר לציבור להיפרע מנזקיו הרבים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתאם להוראות סעיף 30 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006, מבקש וסרלאוף לתקן את הוראות התוספת השנייה כך שתאפשר תביעות ייצוגיות כנגד ההסתדרות בגין נזקי שביתות לא חוקיות. לדבריו מדובר בתיקון מהיר, קל, חיוני ואפקטיבי שיסייע לציבור לעמוד על זכויותיו אל מול פגיעות לא חוקיות מעין אלו.

לטענת השר, עדכון התוספת מתיישב היטב עם תכליות ומטרות החוק, ויאפשר מימוש זכות הגישה לבית המשפט, אכיפת הדין והרתעת בכירי ההסתדרות מפני הפרתו, מתן סעד הולם לנפגעים כתוצאה מהשביתות, וניהול יעיל, הוגן וממצה של התביעות בגין השביתות.

וסרלאוף מציין כי בהתאם לדין הקיים ולנוסח התוספת השנייה לחוק, אין כיום לציבור אפשרות להיפרע באופן יעיל מההסתדרות בגין נזקי השביתות. לכן, עדכון התוספת חיוני, חשוב ונחוץ לציבור הרחב.אשר על כן, מבקש וסרלאוף לקדם בהקדם האפשרי את עדכון התוספת השנייה לחוק כך שתאפשר תביעות ייצוגיות כנגד ההסתדרות בגין נזקי שביתות לא חוקיות.

יצחק וסרלאוף
צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

Back to top button