מבזקיםפוליטי / מדיני

עשרות משפחות שכולות הפגינו נגד ישיבת הממשלה בקריאה: "די לכניעה"

עשרות משפחות שכולות, יחד עם תומכים רבים, הפגינו הבוקר (שני) מול ישיבת הממשלה. קודם לכן צעדו המשפחות ממאהל הגבורה, תוך שהן חוסמות את הכביש, וקראו לממשלה ולשרים לא להיכנע לדרישות של חמאס. במהלך ההפגנה יצאו השרים איתמר בן גביר ואורית סטרוק, שניהם מעוצמה יהודית, למשפחות השכולות ולמפגינים הרבים וחיזקו אותם.

השרה אורית סטרוק אמרה למשפחות השכולות: "תודה שבאתם להביע את הקול השפוי, העוצמתי, האמיץ של העם שלנו שנלחם על חייו. אתן, המשפחות השכולות של החיילים הגיבורים שלנו, אנחנו מחויבים כלפיכם וכלפי כל העם הזה – להמשיך במלחמת הגבורה הזאת ולא לעצור."

סטרוק הוסיפה: "בטח לא להיכנע, בטח לא לתת פרס לטרור. יצאנו למלחמה הזאת מתוך הבנה דאין לנו ברירה אלא להרחיק את החמאס מגבולנו. אנחנו עושים את זה בכוח מסירות הנפש של חיילנו הגיבורים ואנחנו מחויבים להם ולכם"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר איתמר בן גביר אמר: אנחנו שבעי ניסיונות ולמודי אכזבות ממה שקרא כל השנים. צעקנו, התרענו, אבל היום יש לנו כוח בממשלה. אנחנו מנצלים את הכוח הזה שלא תהיה עסקה מופקרת, כדי שלא יהיה משא ומתן. צריך ניצחון, צריך הכרעה, צריך לנצח את האויבים שלנו. אתם נותנים לנו את הכוח, ואנחנו שם נעשה את העבודה שלנו כדי שנתניהו לא יתקפל. עם החמאס יש רק דיבור אחד – נקמה".

אביטל חוטר, אחותו של מח"ט הנח"ל יהונתן שטיינברג ז"ל: "הצער האישי והפרטי של כל משפחה ומשפחה, של משפחות החטופים ומשפחות החללים הוא צער נוראי, וכולנו יודעים זאת. מראש הממשלה ומחברי הממשלה אנחנו מצפים להתייחס לכל הציר כולו – לצער הפרטי, לכאב הלאומי ולאחריות הלאומית. מתוך הצער העמוק שלנו אנחנו דורשים לדעת לעשות את השיקולים הנכונים ולדאוג לעתידה של מדינת ישראל כולה".

מרים אלעזרי אימו של יונתן ז"ל: "יונתן ידע שיש פה רוע שצריך להילחם נגדו. כל הגיבורים שיצאו להילחם, ועדיין יוצאים להילחם ומוכנים למסור את הנפש על זה. עיני כל העולם נשואות אלינו. זאת לא מלחמה רק על הטוב שלנו אלא מלחמה על הטוב העולמי. אם אנחנו לא נעשה את זה, אף אחד אחר בעולם לא יעשה את זה. אנחנו חייבים להכריע".

אשר גדליה אחיו של יוסף ז"ל: "אח שלי הקטן לא היה אמור להיות במלחמה הזאת עם החמאס. חמאס היה אמור להיות מושמד לכל המאוחר אחרי מבצע צוק איתן. אבל רצינו את השקט. כל פעם אמרנו שנמצא פתרון ואפשר לדחות, ולבסוף אח שלי הקטן מוצא את עצמו במלחמת חייו, במלחמה שהוא לא אמור להיות בה, בגלל ההתמכרות הזאת לשקט. צריך להמשיך עד שאין חמאס, לא בצורה פוליטית ולא בצורה צבאית. רק בצורה הזאת נועל להבטיח לילדים שלנו שלא יחטפו אותם ולא יהרגו אותם".

הרב יוסף וייצן, שבנו עמיחי נפל בשמחת תורה הוסיף: "יש לנו מלחמה עם הטרור. הכוח של הטרור הוא לא בזה שהוא יכול להכריע אותנו כעם, הכוח שלו שהוא פוגע בעוד אחד ועוד אחד. הפירוד הזה שהם מנסים לעשות בניינו זה הכוח שלהם, ואנחנו צריכים כולנו לזכור שאנחנו עם אחד. לא ניתן לטרוריסטים לשבור את הרוח הלאומי שלנו, את הביחד שלנו".

גיל יוגב, אביו של בועז ז"ל ציין בהפגנה: "אי אפשר לתת פרס לטרור, אי אפשר לתת להם לנצח. אנחנו מייצגים את כל העולם במלחמה הזאת. אנחנו צריכים לנצח כדי שהרשע הזה לא יחזור, כדי שהרשע הזה לא יקום ויגמור אותנו. אנחנו פה כדי לעצור את זה, כדי לשים לו גבול ולהגיד לו אנחנו מנצחים אותך. חברי הקבינט, חברי הממשלה – אל תכנעו לטרור, אחרת כל העולם יסבול מזה.

צורית פנישטיין אימו של מעוז ז"ל: "אנשים קוראים לי ולמגזר שלי אוכלי מוות. כל כך הייתי רוצה את הילד שלי בחזרה. היו לו חלמות, היו לו חיים, אבל מה אפשר לעשות שמיליונים מסבבינו רוצים להשמיד אותנו. הבן שלי נפל בפועלה לשחרור גופות חטופים מי כמוני רוצה בחזרתם, מי כמוני משלמת מחיר כל כך כבד מידי יום. אבל אנחנו מתפללים גם לשובם של כל אזרחי מדינת ישראל ואנחנו חייבים להיות חזקים ולא להיכנע".

זיווה אליהו, אימו של ידידיה ז"ל: "אני קוראת בשם ידידיה וחבריו הקדושים ובשם כל עם ישראל לראש הממשלה – לך בכוחך זה והושע את ישראל. אין מלחמה צודקת מזאת. אל תפחד, אל תירא, ובעז"ה אנחנו ננצח". כמו כן בהפגנה השתתפו גם יונתן זנילמן אח של ארי הי"ד, אריק שישפורטיש אביו של ראובן הי"ד, וכן מנכ"ל הפורום, וולי וולפסטל, אביו של אוריאל מרדכי הי"ד ויו"ר הפורום יהושע שני אביו של אורי מרדכי הי"ד.

הפגנת של משפחות שכולות - פורום גבורה
צילום: פורום גבורה
הפגנת של משפחות שכולות - פורום גבורה
צילום: פורום גבורה
הפגנת של משפחות שכולות - פורום גבורה
צילום: פורום גבורה
הפגנת של משפחות שכולות - פורום גבורה
צילום: פורום גבורה
צילום: פורום גבורה

Back to top button