מבזקיםפוליטי / מדיני

אחרי הפוגה של שבועות: ועדת החוץ והביטחון דנה בחוק הגיוס

ועדת החוץ והביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין, קיימה היום (שני) דיון נוסף בהצעת חוק שירות ביטחון – שילוב תלמידי ישיבות, כאשר הדיון התמקד בדו"ח הצוות לשילוב תכליתי של חרדים בצה"ל, בראשות האלוף במיל' אליעזר שקדי. בפתח הדיון מחו מספר חברי וועדה על כך שהאלוף שקדי בחר שלא לבוא להופיע בפני הוועדה בטענה שאינו נפגש עם פוליטיקאים, וחלקם עזבו את הדיון בתחילתו.

הדר פרץ, יועצת שר הביטחון שהייתה חברה בוועדה הציגה לוועדה את עיקרי הדו"ח ואמרה: "שקדי היה האלוף הראשון בצה"ל שעסק בשילוב חרדים והצליח וכי כל ההמלצות שבדו"ח אשרו על ידי שר הביטחון, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון. דגשי הצוות בתחילת העבודה היו שיח מכבד, הבנת הצרכים, שמירה על ערכי הליבה של העולם החרדי, הסרת חסמים״.

עוד אמרה: ״שר הביטחון במהלך המלחמה זיהה את חלון ההזדמנויות גם בגלל הצורך המבצעי וגם בגלל הרצון שהתעורר בציבור החרדי לקחת חלק. חיזוק לנושא שעת הרצון קיבלנו מממצאי סקר של המכון החרדי למחקרי מדיניות, שפורסם ב- 17/12/23 ולפיו 73% מהחברה החרדית העידו כי התעצמה תחושת שותפות הגורל שלהם עם החברה הישראלית בעקבות המלחמה, וכ- 70% סברו שמי שלא לומד תורה רצוי שיתרום למדינה בשירות צבאי או אזרחי״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״מחקר מעמיק במיוחד, המצליב נתונים מנהליים ממספר גדול של מוסדות ממשלתיים, בנוגע לגילאי 25-34 מקרב הציבור החרדי מצביע על הנתונים הבאים: 13% לא לומדים ולא עובדים, 39% רק עובדים, 19% לומדים ועובדים, ואילו 29% רק לומדים. הגם שהנתונים נכונים לשנת 2019 שם גיל הפטור עמד בפועל על 24, נכון להניח שתמונת המצב באופן כללי אינה שונה מהותית גם היום״, הוסיפה יועצת שר הביטחון.

לסיום אמרה כי ״התחלנו את המהלכים בתוך צה"ל ומשרד הביטחון כדי לאפשר שילוב של חרדים. נפגשנו כמעט עם כל אלופי המטכ"ל ובלי תפקידים נוספים. עם מאות חרדים, פעילים שונים בתחום התעסוקה. הבנו שיש מגוון רחב של דעות, לאו דווקא אלה שנשמעים בעוצמה החזקה ביותר״.

רח"ט תומכ"א, תא"ל שי טייב, הציג ופירט את עיקרי המלצות הדו"ח לפי נושאים – יצירת דינמיקה חיובית ויצירת אמון, הגעה לצעירים שאינם לומדים במסגרת "תורתו אומנותו, מכינות קצרות למתגייס החרדי, יצירת קשר ותקשורת עם המלש"ב החרדי, פיתוח כלי מיון והערכה מותאמים למתגייס החרדי, הקמת בסיס "נחיתה" והכנה ייעודי למתגייס החרדי״.

כמו כן הוסיף: ״בסיסים לשירות משולב בזרועות, מסלולים מותאמים למשרת החרדי ושיבוץ הולם, פקודה מוסדרת לשמירה על אורחות חיים בסביבת השירות של המשרתים החרדים, הנגשת מידע באמצעות אתר ייעודי, יועץ לרמטכ"ל בנושא חרדים בצה"ל, שינוי ומיקוד משמעותי בטיפול לפני הגיוס, הובלת התהליך בצה״ל על ידי סגן הרמטכ״ל, תרגום ההמלצות לתוכנית עבודה מטכ״לית, ותוכנית להשתלבות חרדים בשוק האזרחי אחרי שירות צבאי״.

ועדת החוץ והביטחון
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
ועדת החוץ והביטחון
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
ועדת החוץ והביטחון
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
ועדת החוץ והביטחון
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
ועדת החוץ והביטחון
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button