חדשות הארץמבזקים

עימות בין בן גביר ליועמ"שית סביב מינוי סנ״צ סוויסה: ״רדיפה פוליטית״

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, הודיע לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעתירות שהוגשו לבית המשפט המחוזי נגד מינויו של הקצין מאיר סוויסה, כי היועמ"שית, שאמורה להגן על עמדתו של השר, מתכוונת להודיע לבית המשפט כי המינוי נעשה שלא כדין – אך לצד זאת היא גם לא מתכוונת לאשר לו ייצוג נפרד בעתירה על מנת להגן על עמדתו.

לימון כתב במכתבו כי "עמדתנו המשפטית ביחס למינוי היא שהוא נעשה שלא כדין". למרות שהשר בן גביר עומד על כך שהמינוי נעשה כדין וכי הוא בתוקף, בניגוד לעמדת היועמ"שית, לימון כותב לבן גביר כי "אין מדובר בסוגיה חוקתית או משטרית עקרונית או בסוגיה אחרת הנמנית על המקרים שיש בהם בכדי להצדיק כאמור מתן ייצוג נפרד".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בתגובה לדברים: "אחרי שהיועמ"שית התערבה באופן בלתי חוקי במינוי קצין במשטרה, בחוסר סמכות מובהק, כעת היא מוסיפה לפעול בניגוד לחוק ובעתירה שמוגשת נגדי, בה היא אמורה להגן על עמדתי, לא רק שהיא לא מוכנה לעשות זאת ומודיעה כי תגיש לבית משפט תשובה בניגוד לעמדתי, אלא שהיא גם לא מאפשרת לי ייצוג נפרד ולהגן על עמדתי כראוי בפני בית המשפט. כך נראה ניסיון בלתי חוקי מובהק לגרוע מסמכויות המוקנות לשר בחוק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר בן גביר הוסיף: "אני עומד על כך שמינויו של סגן ניצב מאיר סוויסה לתפקידו עומד בתוקף. סוויסה הוא קצין משטרה מצטיין, והרדיפה הפוליטית של היועמ"שית נגדו לא תרפה את ידיי מלהעניק לו ולשאר שוטרי וקציני המשטרה, החווים רדיפה פוליטית, גיבוי מלא".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות משרד המשפטים

Back to top button