מבזקיםפוליטי / מדיני

התשובה של יאיר לפיד לנאום נתניהו: צפו

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם לפני זמן קצר (שני) בנאום תגובה להצהרת נתניהו. ״מה ששמענו הערב מנתניהו הוא ספין פוליטי חסר שחר. מה שאמר נתניהו על ציר פילדלפי הוא חסר קשר למציאות. אין איש מקצוע אחד שקונה את הספין הזה. לא אנשי הבטחון, לא המערכת הבינלאומית, לא הלוחמים שבאמת נמצאים בעזה ומכירים את המציאות שם״, אמר לפיד.

״אין לי מצגת עם ציורים, אבל יש עובדות. ישראל פינתה את ציר פילדלפי לפני 19 שנה, נתניהו הצביע בעד. גם בממשלה וגם בכנסת. 15 שנה נתניהו היה ראש הממשלה. לא עלה על דעתו לכבוש מחדש את ציר פילדלפי. המלחמה החלה ב-7 באוקטובר, עד ה-20 למאי, שמונה חודשים, הוא לא טרח לשלוח את צה"ל לציר פילדלפי״, הוסיף.

עוד אמר: ״כל מה שהוא תיאר היום, זה את הכשלון של עצמו, את המחדל של עצמו. ציר פילדלפי לא באמת מטריד אותו, אלא ציר בן גביר סמוטריץ'. זה הטריק החדש שלו כדי למנוע את התפרקות הקואליציה שלו. מדובר בפוליטיקה, ובפוליטיקה בלבד. נתניהו דיבר היום כאילו ה-7 באוקטובר לא קרה במשמרת שלו. כאילו הוא לא אחראי ואשם באסון ובטבח הנורא ביותר בתולדות המדינה. הוא לא מר בטחון. הוא מר כשלון ומר אסון״.
 
״נתניהו לפחות אמר אמת אחת: שהוא לא רוצה לסיים את המלחמה. אמר את זה שלוש פעמים, שהוא לא רוצה לסיים את המלחמה, מה שאומר שהוא לא רוצה לעשות עסקת חטופים, הוא רוצה מלחמה לנצח. לדבריו הערב היתה משמעות נוראה אחת: הוא לא יעשה עסקה. הוא לא יחזיר את הילדים שלנו הביתה״, הדגיש לפיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הוסיף כי ״אני קורא מפה לאנשים ולמפלגות האחראים יותר בקואליציה. לא רק לבן גביר מותר להציב אולטימטומים, גם לכם מותר. אתם יכולים להגיד: אם לא תהיה עסקה, לא תהיה ממשלה. בניגוד למה שהוא אמר, הוא תמיד נכנע ללחצים. ישבתי מולו ביותר מממשא-ומתן אחד, הוא תמיד הראשון בחדר להכנע ללחצים״.

״ומילה אחרונה על קריאתו הנודעת ללב לאחדות: אם אתה רוצה לאחד את העם בערב, אל תאשים בצהריים את מי שחושב שאתה אחראי למשהו שהוא מסייע לסינוואר. מאות אלפי פטריוטים שיוצאים לרחובות מתוך הזדהות עם החטופים שהם מסייעים לסינוואר. לא ההסתדרות העבירה מיליוני דולרים במזוודות לחמאס – אתה עשית את זה״, הדגיש.

לסיום אמר: ״לא האופוזיציה הכריזה שצריך לחזק את החמאס – אתה עשית את זה. לא משפחות החטופים שחררו את סינוואר מהכלא בעסקת שליט – אתה עשית את זה. זו היתה מסיבת עתונאים מבישה, של ראש ממשלה בלי נשמה״.

2 תגובות

  1. יאיר לפיד לעולם לא יוכל להשיב לנאום של נתניהו! לפיד לא מסוגל לעלות לרמתו של המנהיג שלנו, ביכולתו של לפיד בתגובתו, זה להסית, לפלג, להשמיץ ולהרים להנחתות לינון מגל ללפיד הלילי😜

Back to top button