כלכלהמבזקים

משרד האנרגיה משקיע 30 מיליון לקידום אנרגיה מקיימת ברשויות המקומיות

חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות ממשיכה לקדם ייצור אנרגיה מתחדשת והפחתת פליטות במשק בישראל, תוך דגש על שותפות אסטרטגית עם השלטון המקומי ותשקיע בנושא זה 30 מיליון ש״ח השנה.

במסגרת קול קורא שמפרסמת החטיבה בימים אלה, ישקיע המשרד במגוון פרויקטים בנכסי הרשויות, כגון: החלפת מערכות תאורה ומיזוג אוויר ישנות ובזבזניות במערכות חדשות ויעילות, התקנת קירוי סולארי להצללת המרחב הציבורי וייצור אנרגיה מתחדשת ומתקני אגירה לקידום חוסן באנרגיה ברשויות.

כמו כן, יתמוך המשרד בהקמת מערכות ניהול אנרגיה שיסייעו לרשויות לנהל, לנטר ולחסוך בהוצאות החשמל שלהם; וכן בהשקת מיזמים להעלאת מודעות ולהנגשת מידע לתושבי הרשויות בנוגע לאנרגיה מתחדשת. כמו כן, המשרד יתמוך ברשויות המקומיות בפעולות אשר יסייעו למשקי בית הסובלים מעוני באנרגיה ומתקשים לשלם את הוצאות החשמל שלהם, באמצעות מערך תפעולי שיסייע להם לחסוך באנרגיה ולשפר את סביבת מגוריהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת הקול קורא, יקצה המשרד לרשויות הזוכות מענקים החל מ-350,000 ₪ עד ל-2.8 מיליון ₪, זאת בהתאם לגודל הרשות ומאפיינים נוספים, תוך מתן עדיפות לרשויות המדורגות באשכול חברתי כלכלי נמוך. על מנת להקל על הרשויות ולהרחיב את מעגל הרשויות המגישות, ההגשה לקול קורא היא באמצעות נספח אקסל ידידותי שמאד מקל על ההגשה המקצועית.

הקול קורא הוא נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה של המשרד, התופס את הרשויות המקומיות כשותף מרכזי להשגת היעדים הלאומיים להפחתת פליטות וייצור אנרגיה מתחדשת. בנוסף לתמיכה בפרויקטים אלה, תומך המשרד גם בבניית יכולות ברשויות המקומיות, בין היתר באמצעות תכניות כגון תכנית המאיץ לגיבוש תכניות פעולה למעבר לאנרגיה מקיימת, וקידום קהילות ידע מקצועיות באמצעות פורום אנרגיה לרשויות מקומיות.

אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות: "אנחנו במשרד רואים ברשויות המקומיות כגורם מרכזי לקידום היעדים הלאומיים שלנו לייצור אנרגיה מתחדשת, התייעלות באנרגיה והפחתת זיהום האוויר. הקול הקורא נועד לסייע לרשויות להאיץ מהלכים ופרויקטים בתחומים אלו, תוך מתן דגש על רשויות הזקוקות במיוחד לסיוע ממשלתי״.

עוד אמר: ״הקול הקורא יתרום לחוסן הכלכלי והאנרגטי של הרשויות והתושבים ויסייע לרשויות להקטין את ההוצאות שלהן על צריכת החשמל, להגדיל את ההכנסות באמצעות אנרגיה מתחדשת ואגירה וכן לשפר את איכות החיים של התושבים שלהן".

אנרגיה - אלי - כהן
ארכיון. צילום: סיון שחור, לע"מ

Back to top button