בריאותמבזקים

שפעת העופות התגלתה בלול במושב נהלל בעמק יזרעאל

משרד החקלאות וביטחון המזון איתר מוקד תחלואת שפעת עופות בצפון הארץ, במושב נהלל. מדובר באירוע שפעת העופות הראשון לעונת 2025-2024, כאשר המקרה האחרון אירע לפני 9 חודשים, בדצמבר 2023. המחלה התגלתה בלול עם תשעה מבנים בהם 8,700 תרנגולי הודו בגיל 14 שבועות.

על מנת למנוע את התפשטות המחלה, פועל משרד החקלאות בהתאם לנהלי העבודה הקבועים הנוגעים לטיפול בשפעת העופות, וכל הלולים בטווח של עד 10 ק"מ מהלול המדובר הוכנסו להסגר. במשרד מציינים כי כמו במקרים קודמים בשנה שעברה, גם במקרה זה מדובר בשפעת עופות שעלולה לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם, ובלבד שננקטו אמצעי זהירות וכי טיפול בעוף נגוע נעשה על ידי אנשי מקצוע ובמיגון מתאים.

בשבועות האחרונים דווח על התפרצויות של שפעת העופות באזורים נוספים בעולם, כדוגמת: צרפת, גרמניה ופולין, וכן מדינות בארה"ב, ומדובר בתופעה עולמית ולא מקומית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנה שעברה (עונת 2024-2023) פקדו את ישראל חמישה אירועי שפעת העופות, החל בספטמבר אשתקד במושב שדה יעקב, ולאחריו בחודשים ספטמבר עד דצמבר באותה שנה התגלו מקרים נוספים של שפעת העופות בקיבוץ אלונים, בקיבוץ צרעה, בקיבוץ עין צורים ובקיבוץ מגל, שטופלו על ידי משרד החקלאות.

מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות ראשונים בישראל בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת עופות כמעט בכל שנה בעונת הנדידה.

במשרד החקלאות וביטחון המזון מדגישים כי יש לצרוך בשר עוף וביצים שנרכשו אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו, נאפו או טוגנו היטב כדי למנוע סכנה בריאותית.

(1) סגירת חוות הלולים בקיבוץ נהלל עקב שפעת העופות_אוקטובר2021_קרדיט משרד החקלאות
ארכיון. צילום: משרד החקלאות

Back to top button