כלכלהמבזקים

״תשוו, תעברו ותחסכו״: 50,000 בתי אב כבר הצטרפו למהפכת החשמל

לפני קצת יותר מחודשיים, יצאה לדרך רפורמת החשמל. הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר. על פי הרפורמה, כל צרכן בישראל יכול לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל וליהנות מהנחה של 5%-20% מתעריף החשמל. המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל.

חברת נגה, שהובילה את הרפורמה יחד עם משרד האנרגיה ואחראית על ניהול משק החשמל בישראל, חושפת היום את נתוני המעברים בין החברות. על פי הנתונים, בחודש השני מאז יצאה הרפורמה לדרך נרשם שיא חדש של מצטרפים: 48,067 בתי אב ועסקים שהצטרפו לרפורמה בחודש אחד ועברו מחברת החשמל למספק חשמל פרטי. 15,667 מתוכם בעלי מונה ביתי בסיסי, 30,904 בעלי מונה ביתי חכם, ו-1,496 בעלי מונה עסקי חכם.

בחודש הראשון עברו 31,373 לקוחות לספק פרטי, מספר שהיה אף הוא גבוה מהציפיות של משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה. סך הכל עד כה הצטרפו לרפורמה כ-79,440 בתי אב ועסקים. זוהי עלייה של יותר מ-150% במספר בתי האב שעברו למספק פרטי ביחס למספר בתי האב שעברו במהלך 3 השנים האחרונות (מספטמבר 21 עד סוף יוני 24) שעמד על כ-50,000 בעלי מונה חכם .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנגה ומשרד האנרגיה והתשתיות הציבו יעד של 100,000 בתי אב שיעברו מחברת החשמל לחברות פרטיות עד סוף השנה, וכעת ההערכה היא כי היעד עשוי להיחצות כבר בחודש הבא, וכי המספר עד סוף השנה יהיה גבוה משמעותית מהיעד הראשוני.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: ״זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר, שתחסוך מאות ואלפי שקלים בחודש לכל משפחה, ואני רוצה להודות לחברת נגה, למנכ״ל שאול גולדשטיין ויו״ר הדירקטוריון האלוף במיל׳ סמי תורג׳מן, שפעלו רבות להצלחתה. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד ש״ח״.

עוד הוסיף: ״אני מברך את 80,000 הלקוחות שעשו את הצעד הנכון, הצטרפו לרפורמת החשמל והחליטו לחסוך עד אלפי שקלים בשנה. גם אני עברתי לספק פרטי, ואני קורא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו״.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה: ״הצלחת רפורמת החשמל שהגה השר אלי כהן הפתיעה גם אותנו, אבל בזכות עבודתם המסורה של עובדי נגה, הכנו את כל המערכות של הסחר והמיחשוב לקליטת המספרים הגדולים הללו, ומבחינתו נרשמה הצלחה גדולה ללא תקלות״.

״אני קורא לצרכנים להצטרף לרפורמה ולחסוך בחשמל בצורה יעילה יותר באמצעות מעבר לצריכה מהערב ללילה או לבוקר. חברת נגה עושה מאמצים גדולים לייעל את משק החשמל לפי הנחיית השר, לרווחת הצרכנים ולהפחתת פליטות לטובת הסביבה״, הוסיף.

אלי כהן - שר האנרגיה והתשתיות
צילום: יוסי פונס

Back to top button