מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ מאשים: "נתניהו איבד את הדרך"; קורא להסכמה על חוק יסוד החקיקה

בני גנץ, נאם היום (שלישי) בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין בתל אביב. יו״ר המחנה הממלכתי אמר כי "גם בימים הקשים האלו,שר המשפטים ממשיך לפגוע במערכת המשפט ואזרחי ישראל, מסרב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולעשות את הדבר האלמנטרי – לבחור נשיא לבית המשפט העליון, אחרי למעלה משנה״.

גנץ המשיך: ״יש נורמות שפעם לא היו נפרצות, שר משפטים לא היה מחכה לעתירה לבג"ץ כדי לקיים את החוק. בזמן שגבולותינו המדיניים בוערים, כל הגבולות האחרים במדינה נפרצים, בשם הפוליטיקה הקטנה. כאילו לא למדנו כלום."
 
עוד אמר: "אני מבקש להגיד כאן גם את המובן מאליו  – נתניהו אינו רוצח, ואני מגנה את ההסתה נגדו. סינוואר הוא רוצח, חמאס וחיזבאללה ומשמרות המהפכה – הם האויבים שלנו. אבל נתניהו איבד את הדרך ורואה בעצמו את המדינה. וזה מסוכן. הוא אבי הקונספציה של הישרדות בשלטון בכל מחיר. ולכן, הוא לא יעשה את התיקון המשפטי, הכלכלי, החברתי והביטחוני הנדרש. כתוצאה מהתהליכים האלו שתיארתי עד כה, האמון נסדק גם במערכת המשפט״.

״וכן, גם בה יש מה לשפר. גם היא צריכה להיות נכונה להסכמות, למשל כעת בנושא מינוי שלושת שופטי העליון הבאים. אסור לפסול על הסף רעיונות להסכמות, כל עוד השופטים שעל הפרק, שמרנים או ליברלים, הם שופטים ראויים מקצועית. השופטים צריכים גם לזכור, שלא תמיד הרוב היה לצידם, ולא לעולם חוסן. המנגנון מכוון להסכמות, וכך ראוי שיהיה", הוסיף גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כי "אחד המהלכים הראשונים שהממשלה הבאה צריכה להוביל הוא "חוק יסוד חקיקה" – שיסדיר את כללי המשחק. חוק יסוד החקיקה הוא ראשית הצירים, להסדרה של סוגיות נוספות: ממספר השופטים שיכולים לפסול חוק, דרך הגדרת חוקי היסוד וההליכים הנדרשים לחוקק אותם.״

״לבסוף אמר: את חוק יסוד החקיקה צריך להעביר ברוב גדול, ובשאיפה של כל סיעות הבית, תחת העקרונות שהוצגו בבית הנשיא. בעבודה נכונה, 100 חברי כנסת יכולים לכונן את חוק יסוד החקיקה ולהעביר אותנו ממשבר חוקתי – להסדרה חוקתית היסטורית."

Back to top button