חדשות הארץמבזקים

הסכם היסטורי בנתיבות: 32,020 יח"ד בשנים הקרובות- צפי להכפלת העיר

שר הבינוי והשיכון, יושב ראש מועצת מקרקעי ישראל השר יצחק גולדקנופף יחד עם מנכ״ל מועצת מקרקעי ישראל ינקי קווינט חתמו עם ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר על הרחבת ההסכם גג בעיר נתיבות, לפיה ייבנו כ-32,020 יח"ד חדשות בעיר בשנים הקרובות, במסגרתו תוכפל נתיבות ותהפוך להיות אחת הערים הגדולות בדרום. בהסכם הגג שנחתם היום (שלישי) יכללו שתי שכונות ענק בהיקף של כ-32,020 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 1,238,746 מטר מרובע.

שכונה אחת שתוקם – "נתיבות צפון" , (תמ"ל/1124) בשטח של כ- 4.3 אלף דונם תכלול כ-20,020 יח"ד ובנוסף כ-938,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. כמו כן שטחים למוסדות חינוך וציבור, שבילים, תשתית דרכים ואזורי פנאי, נופש וספורט, ושטחים ציבוריים נרחבים. בנוסף תוקם שכונה נוספת – "רמת נתיבות", בשטח של כ-3.7 אלף דונם שתמנה כ-12,000 יח"ד.

בשלב הראשון ישווקו כ-2,500 יח"ד מתוכנית זאת, כאשר תוספת נוספת תקבע במועד מאוחר יותר בהתאם לתשתיות ולתכנון עתידי ובנוסף, כ-300,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. כמו כן יוקמו שטחים למוסדות חינוך וציבור, שבילים, תשתית דרכים ואזורי פנאי, נופש וספורט, ושטחים ציבוריים נרחבים. את ההסכם הוביל אגף הפיתוח ברשות מקרקעי ישראל בראשותו של עמרי וורדיקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת הסכם הגג תמשיך התנופה להרחבת העיר ופיתוחה על ידי מתן מענה תשתיתי נרחב שיכלול הקמת מרכז לרפואה דחופה בשיתוף עם משרד האוצר ומשרד הבריאות, בהשקעה של 45 מיליון ש"ח מהסכם הגג לצד תקציב מדינה – בהמשך ישיר לאירועי 7/10 ומתוך הבנה של הצורך במרכז רפואי שיאפשר מענה מיידי לצורך בנגב המערבי.

כמו כן יושקעו כ-680 מיליון ש"ח בתשתיות תחבורה במסגרת ההסכם לצד קידום ביצוע כביש העוקף הצפוני על ידי משרד התחבורה בהיקף כ-300 מיליון ש"ח. ההסכם כולל שינוי תוואי התשתיות אשר יחזק את רצף השכונות בעיר בחיבור בין העיר הוותיקה לשטח העירוני החדש, לרבות שינוי מדרג כביש 25 מדרך בינעירונית לרחוב עירוני ראשי.

בנוסף, השקעה של כ-310 מיליון ש"ח בשטחים ציבורים פתוחים נרחבים, לצד המשך הקמה של פתרונות מגורים, תמשיך ההשקעה באזורי פנאי, נופש וספורט ופיתוח נופי לרווחת תושבי העיר. בהתאם לכך, יושקעו מעל ל-200 מיליון ש"ח בתשתיות מים וחשמל, לצד הירתמות של משרד ראש הממשלה ורשות המים למציאת פתרונות להמשך הרחבת תשתיות הביוב.

שר הבינוי והשיכון, יו״ר מועצת מקרקעי ישראל יצחק גולדקנופף: "לפני המלחמה היתה העיר נתיבות מדורגת גבוה בטבלאות הביקושים בארץ והמטרה שלנו במשרד הבינוי והשיכון היא לא רק להחזיר את העיר למצב הקודם אלא להביא אותה למצב טוב עוד יותר. הפרחת הנגב היא משימה לאומית שתסייע לפתרון מצוקת הדיור. פיתוח והרחבת הישוב היהודי בנגב היא תשובה מוחצת לארגון הטרור חמאס ולזוועות שביצע כאן בדרום. לצד הרחבת העיר, יביא ההסכם גם לפתרונות תחבורה שיחזקו את הקישוריות והחיבוריות בין עיר לכבישים ארציים, פיתוח של מוסדות חינוך תומכי דיור, השקעה נרחבת בתשתיות והקמה של מרכז לרפואה דחופה."

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "אנו מברכים את העיר נתיבות והעומד בראשה, אשר מוביל את הפיתוח באזור, על חתימת הסכם הגג אשר יתן רוח גבית לשיקום מערב הנגב, יענה על הגידול הטבעי והצפוי בעיר, יעניק עתודות קרקע חדשות עם תוספת אלפי יח"ד חדשות, חלק מהן בהנחה לזכאי משרד השיכון, אשר יהוו גורם משיכה לאוכלוסייה חדשה ומשפחות צעירות. השכונות החדשות יתרמו לעירוניות תוססת ומגוונת עם כלל השירותים לתושב, לצד אפשרויות תעסוקה, תשתית תחבורה איכותית, שטחים ירוקים, שבילי הליכה ואופניים, אשר כל אלה יחד יאפשרו איכות חיים, קהילתיות ותנופה אזורית".

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר: "חתימת הסכם הגג היום הוא המשך ישיר לתנופה האדירה והצמיחה שבה נמצאת העיר נתיבות בשנים האחרונות והוא עדות להצלחת הסכם הגג הראשון אותו השלימה העיר בהצלחה גדולה ומעבר לכל הציפיות והתחזיות. הסכם הגג יביא להכפלת מספר התושבים בעיר נתיבות ויהפוך אותה לאבן שואבת ועוגן עבור תושבי האיזור כולו. ההסכם שומר על איזונים בין הקמת שכונות חדשות, חידוש השכונות הוותיקות והקמת איזורי תעסוקה ותעשייה. ההסכם עליו אנחנו חותמים היום הוא התשובה הציונית ההולמת למבקשי רעתנו – אנחנו נמשיך לבנות, לצמוח ולפתח את הנגב."

הדמיה בניה חדשה  - העיר נתיבות
הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות
הדמיה בניה חדשה  - העיר נתיבות
הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

Back to top button