מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש העיר צפת עקב התייקרות הצהרונים: "ילדים יישארו ללא ארוחה חמה"

בעקבות החלטת משרד האוצר על קיצוץ של 250 מיליון ש"ח מתקציב תכנית הצהרונים "ניצנים", שמטילה על ההורים בכל הארץ תשלום של עשרות עד מאות שקלים יותר בכל חודש, פנה היום (שלישי) ראש העיר יוסי קקון לשר החינוך יואב קיש ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' במטרה לבטל את ההחלטה: "העלאת המחירים עלולה להוביל לכך שמשפחות רבות לא יוכלו להרשות לעצמן לשלוח את ילדיהן לצהרונים".

המכתב הדחוף ששלח ראש העיר יוסי קקון וממוען לשר החינוך האחראי על תכנית 'ניצנים' וכן לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', מצטרף להעלאת הנושא בביקור של ועדת החינוך של הכנסת השבוע בעיר. יושב ראש הועדה חבר הכנסת יוסי טייב, אף פנה בעניין תשלומי ההורים לצהרונים לראש הממשלה נתניהו שיתערב בנושא. במכתב, פירט ראש העיר את ההשלכות של העלאה בסכום של 80 ש"ח מידי חודש לכל ילד המשתתף בפעילות הצהרונים.

ראש העיר כתב: "חשוב לי להדגיש את החשיבות הקריטית של הצהרונים עבור ילדי צפת. הצהרונים מספקים מרחב מוגן ובטוח, חיוני במיוחד בתקופת מתיחות ביטחונית. העלאת המחירים עלולה להוביל לכך שמשפחות רבות לא יוכלו להרשות לעצמן לשלוח את ילדיהן לצהרונים. משמעות הדבר היא שילדים רבים יישארו ללא מסגרת מתאימה אחר הצהריים, ללא ארוחה חמה, וללא התמיכה הרגשית והחינוכית שהם כה זקוקים לה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר התייחס לכך שהכבדה כלכלית זו שהחליט עליה משרד האוצר, מצטרפת להכבדה כלכלית נוספת שהטיל משרד הפנים על תושבי העיר בדמות העלאת הארנונה בעקבות תכנית ההבראה אליה נכנסה העיר. "לאור כל האמור לעיל, אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה לשקול מחדש את החלטת הקיצוץ בתקציב הצהרונים. אנא פעל לביטול הקיצוץ, או לכל הפחות למציאת פתרון שיקל על הנטל הכבד המוטל על כתפי ההורים בעיר צפת", סיכם את דבריו ראש העיר.

ראש העיר צפת יוסי קקון בשטח. צילום: דוברות העירייה
ראש העיר צפת יוסי קקון בשטח. צילום: דוברות העירייה

Back to top button