חדשות הארץמבזקים

שב"ס קיים טקס לזכר 179 חללי הארגון שנפלו בעת מילוי תפקידם

היום (שלישי) נערך בנציבות בתי הסוהר ברמלה טקס התייחדות עם זכר 179 חללי שירות בתי הסוהר שנפלו בעת מילוי תפקידם. הטקס התקיים במעמד השר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן-גביר, ונציב בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי. בטקס השתתפו מפכ״ל משטרת ישראל, רב-ניצב דני לוי, נציב כבאות והצלה, רב-טפסר אייל כספי, יו״ר הועדה לביטחון לאומי, ח״כ צביקה פוגל, אל״מ (במיל׳) הרצל שמואל, ראש היחידה להנצחת החייל וסגן ראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, מנהיג העדה הדרוזית בישראל, השיח׳ מוואפק טריף, חברי סגל הפיקוד הבכיר של שירות בתי הסוהר ומשפחות שכולות.

הטקס נועד להנציח את זכרם של אנשי שירות בתי הסוהר שמסרו את נפשם במהלך שירותם, ולהביע הוקרה לפועלם ולמסירותם. הטקס כלל קריאת יזכור, הנחת זרים והדלקת נר זיכרון לכבוד הנופלים. המשפחות השכולות, לוחמי ולוחמות הכליאה והאורחים הנכבדים התאחדו ברגעים אלה של זיכרון והוקרה. שירות בתי הסוהר הבטיח להמשיך ולשמר את מורשתם של הנופלים ולהנציח את זכרם בפעילותו היומיומית למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה.

השר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן-גביר אמר: ״כשר לביטחון לאומי, אחד מעקרונות העל שהצבתי הוא הענקת מעטפת תומכת, הכוללת גיבוי מלא, ללוחמי ולוחמות הכליאה. השבח לבורא עולם, והרבה בזכות נציב שב״ס היקר, הובלנו בשירות בתי הסוהר מהפכה אדירה בנושא: צמצמנו את תנאי המחבלים הכלואים למינימום, שינינו מקצה לקצה גם את המדיניות מול אסירים עבריינים, והשבנו את מעמד לוחמי הכליאה למקומו הראוי כארגון ביטחוני עם צה״ל השב״כ והמשטרה. מורשתם של לוחמי ולוחמות הכליאה שנפלו במהלך שירותם, ושהקריבו את חייהם למעננו, הוא הנותן לנו את הכןח להמשיך בפעילותנו ובעשייה להשיר מבט ולהסתכל לדורות הבאים״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציב בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי: ״בערב זה עומדים אנשי שירות בתי הסוהר רכוני ראש בפני המשפחות השכולות, ומציינים את זכרם היקר והאהוב של בנינו ובנותינו, שנפלו על קיומו וביצורו של הארגון על חוסנה של המדינה. עם לָמוּד מלחמות אנחנו, ובכל זאת מלא תקווה. לכאורה, ניגוד. כיצד יכול עם להילחם ללא הרף מרגע היאחזותו כאן באדמה הזו, ובכל זאת להחזיק בתקווה. ויותר מכך – לקבוע אותה כהמנון הלאומי שלו. ובכן התשובה טמונה ברגביה ומשעוליה של הארץ הזו. זו שאין בלתה. שהרי אין בעולם כולו מקום אחר, זולת ארצם של הנופלות והנופלים, בו נוכל להיות חופשיים. ואין עצמאות אמת, אין חוסן לאומי, ואין ביטחון לאומי, אלא אם נהיה נכונים תמיד, בתקווה ובאמונה, להגן ולהילחם עליהם״.

טקס זיכרון - שב"ס
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר
טקס זיכרון - שב"ס
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר

Back to top button