מבזקיםפוליטי / מדיני

האם ששכלה את בנה ובעלה באו"ם: "אני מתחננת, תצפו בסרט הזוועות"

סבין תעסה, מסרה לפני זמן קצר (שלישי) עדות בפני הוועדה לזכויות הילד של האו״ם בז׳נבה במסגרת משלחת מישראל בהובלת מנכ״ל משרד המשפטים. תעסה, תושבת נתיב העשרה, ששכלה את בנה בן ה-17, אור ז"ל, ואת בעלה, גיל ז"ל, שנרצח בעת שהגן על ילדיהם הקטנים מפני מחבלי החמאס בטבח ה-7 באוקטובר, השתתפה במשלחת לאו״ם ואמרה: "אני מתחננת בפניכם, תצפו בסרט הזוועות. שימו הכל בצד לרגע ותראו את האמת".

סבין פנתה לוועדה והמשיכה: "תראו מה קרה בשבעה באוקטובר בישראל, תראו את שני הבנים הקטנים שלי שראו את אבא שלהם מתפוצץ לנגד עיניהם בזמן שניסה להסתתר וחדרו אליי (הביתה) בשבע בבוקר. תצפו בסרט הזוועות ואחרי זה תבינו מה אני אומרת. זה קשה לצפייה, אבל אלו החיים, החיים בישראל, בעזה ובישראל".

סבין מוסיפה על רצח בנה: "בני אור היה בן 17. הוא נרצח בשבעה באוקטובר בחוף זיקים, נורה על ידי מאות מחבלים פלסטיניים חמאסניקים שיצאו מהחוף עם 8 סירות ובשחייה, ללא רחמים, מצויידים במצלמות ראש, ותיעדו הכל בזמן אמת. צילמו את הרצח של הבן הקטן שלי, בני הקטן בן ה- 17. האם זה נורמאלי? ילד בן 17 שחטף 6 כדורים בראש, שישה כדורים. רוצים לראות תמונות? אתם יכולים לצפות בהן אחרי הנאום שלי בשמחה. כעבור רבע שעה, בעלי נפטר. אתם חייבים לקחת אחריות בשביל להבין את הבעיה שיש לנו בישראל. חובה לקחת אחריות על העדויות של הזוועות שבוצעו בשבעה באוקטובר בידי חמאס".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, העומד בראש המשלחת הישראלית לוועדה לזכויות הילד של האו"ם (CRC) בז'נבה הציג בפני הוועדה את השפעות המלחמה על ילדים החיים בישראל ועל משפחותיהם וקרא לחברי הוועדה לתמוך במאמצים לשחרור כל החטופים.

במהלך דבריו אמר המנכ"ל דוננפלד כי: "כגוף של האו"ם, האמון על ההגנה על זכויות הילד, ועדה זו חייבת לגנות באופן ברור את ארגוני הטרור, חמאס וחיזבאללה, על הזוועות שבוצעו כנגד תינוקות וילדים ישראלים ולתמוך במאמצים הצבאיים והדיפלומטיים של ישראל לשחרור כל החטופים, כולל משפחת ביבס. בנוסף, אני קורא לוועדה להימנע מהצהרות הנשענות על עובדות שגויות ולהבטיח שהצהרותיה ודוחותיה יהיו אובייקטיביים ונקיים מכל הטיה פוליטית. גישה זו חיונית לשמירה על היושרה והאמינות של ועדה זו! זכויות הילדים חייבות להישאר מחוץ לסדר היום הפוליטי, והוועדה חייבת להגיב לזוועות המתועדות והבלתי ניתנות להכחשה במלוא כוחה ועוצמתה".

המשלחת הישראלית מורכבת מנציגים בכירים ממשרדי החוץ, המשפטים, הרווחה, הבריאות, וכן מהפרקליטות הצבאית, אליהם התלוותה הגברת סבין תעסה, תושבת נתיב העשרה. סבין מלווה על ידי הסיוע המשפטי במשרד המשפטים כנפגעת עבירה.

משלחת ישראל לאו"ם
צילום: משרד החוץ
משלחת ישראל לאו"ם - מנכ"ל משרד המשפטים - איתמר דוננפלד
צילום: משרד החוץ

Back to top button