מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום נגד חשוד בהשלכת רימון רסס לעבר בית מגורים בבית שמש

ב-18 ביוני אחר חצות, התקבל דיווח במשטרה בדבר פיצוץ שנשמע בשכונת גבעת שרת בבית שמש, ולמקום הוזעקו כוחות משטרה רבים. בהגעת שוטרי תחנת בית שמש מחוז ירושלים למקום, התברר כי נזרק רימון רסס לעבר חצר בית מגורים ורסיסיו חדרו אל חלל סלון הבית, בו שהתה באותה העת אם המשפחה.

בעקבות המקרה, נפתחה חקירה במרחב ציון שהוטלה על היחידה ללחימה בפשיעה ("יל"פ") במרחב. במסגרת החקירה, נאספו ממצאים רבים במקום ובתום בחינת הזירה על ידי חבלני משטרת מחוז ירושלים, נקבע כי מדובר ברימון רסס שנזרק כאמור, וממצאים שנאספו הועברו לבחינת המעבדות והגורמים הרלוונטיים, נאספו תיעודי מצלמות אבטחה מהמרחב הציבורי, עדויות ועוד.

מחקירת המקרה עלה, כי רכב המזדה בו נהג החשוד, בן 38 תושב חולון, הגיע אל העיר בת ים, שם רכש בסניף בית מרקחת דבר מה ולאחר מכן המשיך בדרכו אל אזור אחר בעיר. שם גילו חוקרי המשטרה כי הוחלפו לוחיות הזיהוי המותקנות ברכב בלוחיות שנגנבו מרכב אחר. לאחר מכן, המשיך החשוד בנסיעתו, יחד עם אדם נוסף ברכבו, עצר לתדלק ורכש שתיה בתחנת דלק, ואז ממשיך בדרכו אל בית שמש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשהגיעו סמוך לבית, יצא אותו אדם נוסף שישב במושב האחורי, והשליך את רימון הרסס לעבר חצר הבית. מיד לאחר מכן, נכנס חזרה לתוך הרכב והשניים נמלטו מהמקום חזרה אל בת ים, שם פירקו חזרה את לוחיות הזיהוי המזויפות והשיבו את הלוחיות המקוריות של הרכב. בהמשך, שב החשוד אל ביתו בחולון.

ב-21 באוגוסט נעצר החשוד ובוצע חיפוש בביתו, שם איתרו בלשי יל"פ ציון, סמים מסוכנים מסוג מריחואנה, קטאמין וחשיש, במשקל כולל של למעלה מ-1.5 ק"ג. החשוד הועבר לחקירת המשטרה בגין חשד לעבירות של השלכת חומר נפיץ, קשירת קשר לפשע, גניבה וזיוף חלקי רכב, עבירות סמים, נשיאה והובלת נשק שלא כדין ועוד.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית המשפט ובימים אלו, הושלמה חקירתו וגובשה תשתית ראייתית. לאחר שהוגשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות, בימים הקרובים צפוי נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך לטובת כך עד ליום 5.9.24. לצד זאת, ממשיכים חוקרי יל"פ ציון בחקירת המקרה ובפעולות לאיתורם של מעורבים נוספים.

רס"ר אורן נגר מצוות החקירה ביחידה ללחימה בפשיעה של מרחב ציון, ציין: "חקירה מעמיקה ומקיפה שערכה היחידה בעקבות מקרה חמור זה, במהלכו הושלך רימון לעבר בית בעיר בית שמש בו בעת ששהתה בסלון בעלת הבית ובנס לא נפגעה, הובילה למעצרו של החשוד לחקירה. לצד סמים בכמות רבה שאותרו במהלך חיפוש בביתו וממצאים נוספים."

רס"ר נגר הוסיף: "חקירתו של חשוד זה התגבשה לכדי תשתית ראייתית ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות בגין אותן עבירות חמורות בהן מעורב. לצד זאת, טרם הסתיימה חקירת המקרה וידה הארוכה של משטרת ישראל תגיע לכל מעורב בעבירה פלילית המסכנת ופוגעת בביטחונו ובשלומו של האזרח".

השלכת רימון רסס - חצר בית מגורים
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button