מבזקיםתנועה ותחבורה

יונה יהב לחשב הכללי: פעל לביטול תשלום האגרה במנהרות הכרמל

נמשך מאבק עיריית חיפה לביטול אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל. אמש (שלישי) פנתה היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד ימית קליין, במכתב רשמי, בשם ראש העיר, לחשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, בבקשה כי יורה על ביטול תשלום האגרה, אותה נדרשים נהגים העושים שימוש במנהרות הכרמל לשלם.

במכתבה מזכירה קליין את פגישת ראש העיר, יונה יהב, בתחילת חודש יולי עם שרת התחבורה, מירי רגב, בה העלה ראש העיר בפני השרה דרישה חד משמעית ובלתי מתפשרת, למתן פטור לתושבי חיפה בגין השימוש במנהרות הכרמל. "דרישה זו", מציינת קליין, "הינה תולדה של אפליה רבת-שנים, אותה חווים תושבי העיר חיפה, בניגוד ובמובחן מתושבי רשויות אחרות, אשר נהנים משימוש במנהרות תחבורה ללא כל עלות".

עוד כותבת קליין, כי בתום הפגישה סוכם על-ידי השרה, כי הנושא ייבדק על-ידי סמנכ"ל משרד הכלכלה מול משרד האוצר ובהתאם לכך יגיש את המלצתו למנכ"ל המשרד להמשך טיפולו. בהמשך מכתבה מדגישה קליין, כי למנהרות הכרמל תרומה חשובה להפחתת פליטות מזהמים מכלי רכב ולהקלה בעומסי התנועה ברחבי העיר, ועל כן מן הראוי, כי השימוש במנהרות יתוקצב וימומן על-ידי משרד האוצר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, מציינת קליין את העובדה, כי לאחרונה הושקעו במטרופולין תל-אביב כ-250 מיליארד שקל, המשמשים לצורך יצירת עורקי תחבורה ותשתיות, לרווחת תושבי מטרופולין תל-אביב, וזאת ללא כל עלות מצד משתמשי הדרך. קליין אף מוסיפה, כי בעוד תושבי ירושלים נהנים מכביש הדומה במהותו למנהרות הכרמל (כביש 16), ללא כל עלות, תושבי חיפה נדרשים לשלם אגרה עבור השימוש במנהרות. "מאחר וכך", כותבת קליין, "קיימת אפליה תחבורתית של תושבי העיר חיפה על-פני תושבי המרכז וירושלים, ועל כן חובה לתקנה".

עוד מוסיפה קליין, כי לאחרונה התבשרה העירייה, כי בעקבות פניית ראש העיר לשרה רגב השיב משרד התחבורה, כי הוא מוכן להירתם למאבק העירייה לביטול אגרת הנסיעה במנהרות. בסיום מכתבה מציינת עו"ד קליין, כי בשל כלל הנימוקים שפורטו במכתב ובהתחשב במצב הכללי בו מצויים רבים מהתושבים, אין זה נכון להשית על הנהגים בחיפה ובסביבתה את עלות השימוש במנהרות.

מסיבה זו, מבקשת עו"ד קליין, כי אגרת התשלום לשימוש במנהרות תבוטל או תתוקצב על-ידי משרד האוצר. בנוסף, מבקשת קליין, כי על מנת להימנע מנקיטת אמצעים משפטיים, מתבקשת התייחסותו של החשב בתוך כ-30 יום מקבלת מכתב הפנייה.

יונה יהב - שרית גולן
צילום: גביש מדיה

Back to top button