מבזקיםספורט

אוהד הפועל תל אביב: "המשטרה נכנסה בנו עם פרשים וסוסים"

הוועדה לביטחון לאומי קיימה היום (רביעי) דיון בנושא אלימות משטרתית נגד אוהדי ספורט, שיזמו חברי הכנסת נאור שירי, מירב בן ארי, גלעד קריב, סימון מושיאשווילי ושרן השכל. בדיון השתתפו אוהדי הפועל תל אביב שמחו על האלימות המשטרתית המופעלת נגדם.

נירון מזרחי, אוהד הפועל תל אביב תיאר את האלימות שסופגים אוהדי הפועל תל אביב במהלך המשחקים ואמר כי שוטרי משטרת ישראל לא היססו להשתמש באלימות נגדם גם באמצעות סוסים ופרשים. עוד אמר כי "בזמן שעצרו והוציאו שני אוהדי הפועל עם חולצה עם כיתוב נגד בן גביר, ביציע של ביתר ירושלים המשיך להתנוסס דגל של תנועת כך שהוצאה מחוץ לחוק". (מצ"ב סרטון עם דבריו).

גבריאל היידו עיתונאי ספורט, ביקש להקרין את סרטון בו נראה קצין משטרה מקלל אוהד: "כאילו מישהו סימן את אוהדי הפועל תל אביב. תראו איך תת ניצב בישראל מדבר לנער. האווירה היתה שמחה ונעימה והאוהדים לא חיפשו צרות, אבל השוטרים סימנו קהל אוהדים שלם כאנרכיסטים, וקפצו על אוהדים ואיימו עליהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ נאור שירי שיזם את הדיון בוועדה אמר כי בתקופה האחרונה נראה שיש אכיפה מאוד משמעותית כלפי צד מאוד ספציפי: "הייתי בהפגנה ושוטרים דחפו אותי, גם לאחר שאמרתי להם שאני ח"כ".

סנ"צ קובי אבוטבול, מחוז תל אביב, המשרד לביטחון לאומי תיאר את פעילות המשטרה: "אלמלא הפעילות הענפה של המשטרה היינו כבר עם נפגעים בגוף. לפני כל משחק אנחנו מתעסקים במניעת קטטות המוניות בין ארגוני האוהדים שמצטיידים מבעוד מועד בכלי משחית. אנחנו מסכלים יבוא והברחות של פירוטכניקה מסוכנת על ידי האוהדים שמבריחים את הגבול בנתב"ג ומסכנים את הנוסעים במטוסים.

עוד אמר כי ״לפני כל משחק יש תהלוכות אלימות מאוד ושימוש בפירוטכניקה מסוכנת בתוך שכונות מגורים. עצרנו עשרות עצורים שמבריחים אבוקות בתחתונים, רימוני עשן, ושוברים גדרות של המובילים כדי להכניס את האמצעים האלה. השנה תפסנו בהפועל תל אביב חבר הנהלה שהכניס רימוני עשן לבלומפילד. במהלך המשחק – יש קפיצות מסכנות חיים בין היציעים".

במענה לשאלתו של ח"כ נאור שירי לגבי הרחקתם של האוהדים שלבשו חולצה עם כיתוב נגד השר בן גביר, ענה סנ"צ אבוטבול כי על פי סעיף 12 של חוק הספורט ניתן למנוע כניסה ליציעים של מי שמהווה סכנה כלשהי לביטחון.

יו"ר הוועדה ח"כ צביקה פוגל שאל באילו מקרים השוטרים מפעילים כוח כדי לגרום לאוהדים לצאת מהמגרשים, וסנ"צ אבוטבול ענה: "אנחנו לא עולים ליציעים ליציעים. אנחנו נמצאים במבואות, בשערים ומחוץ למגרשים". עוד אמר כי יש לשפר את מערך המצלמות במגרשים, לדייק את הנוהל של ציוד העידוד, להציב שערי מגנו בכניסה ולרשום ת.ז לכל מנוי. "הספורט לא שייך לאוהדים הקיצוניים", אמר סנ"צ אבוטבול.

סנ"צ דודי שלו הוסיף: "אנחנו מנסים לשבת עם חוגי האוהדים כדי לקבוע עוגנים אבל אין שיתוף פעולה. במשחק הארון בדרבי תקפו אותי באלימות אוהדים וכתוצאה מכך קרעתי רצועות בכתף. זה לא ספורט ולא תרבות, זאת אלימות. אם זה ימשיך בצורה הזאת אנחנו צריכים להיות ממוגנים וחזקים". (מצ"ב סרטון עם דבריו).

ח"כ סימון דוידסון אמר כי הוא על סף ייאוש ממצב האלימות במגרשים. "כולם צריכים להבין שהכדורגל יעלם ממדינת ישראל אם לא נעשה סטופ לדבר הזה". הוא פנה ליו"ר הוועדה בבקשה לקיים דיוני שולחן עגול בשיתוף האוהדים ונציגי המשטרה על מנת להביא סוף לאלימות במגרשים.

דיון הוועדה לביטחון לאומי - אלימות המשטרה נגד אוהדי ספורט
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button