חדשות הארץמבזקים

הצעת חוק בעקבות ה-7.10: סמכויות חיפוש נוספות לסוהרי בתי הסוהר

הוועדה לביטחון לאומי החלה היום (חמישי) להכין לקריאה ראשונה הצעת חוק המציעה תיקון לפקודת בתי הסוהר, שמטרתו להעניק לסוהרי בתי הסוהר סמכות חיפוש נוספת. הצעת החוק, ביוזמת יושב ראש הוועדה חבר הכנסת צביקה פוגל, נועדה לאפשר לסוהרים לבצע חיפוש על גופם של אנשים החשודים בניסיון לחדור למתקני כליאה, גם אם הם אינם עצורים או מבקרים.

לדברי חבר הכנסת פוגל, החוק מציע להוסיף סמכויות לסוהרי הכליאה על מנת לשפר את יכולת ההרתעה ולמנוע פגיעות אפשריות בביטחון הציבור ובמתקני הכליאה. פוגל הדגיש את הצורך בסמכויות נוספות בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, שבהם ניסו פלגים עוינים לשחרר אסירים ממתקני הכליאה. הוא קרא למשרדי הממשלה ולשירות בתי הסוהר לשלב את ההערות בדיון כדי לגבש הצעת חוק שתיתן מענה לאיומים השונים, ותאפשר לסוהרי הכליאה להרתיע ולמנוע פעולות מסוכנות תוך שמירה על זכויות האזרחים.

רפ"ק עירן נהון, יועמ"ש שירות בתי הסוהר, ציין כי האירועים האחרונים הביאו ל"משבר כליאה לאומי", עם צפיפות גבוהה במתקני הכליאה והגברת הסיכונים עבור הסוהרים. לדבריו, הצורך במעטפת סמכויות נוספת נובע מהאיום הגובר על מתקני שב"ס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סג"ד הראל ירקוני, רע"ן אבטחה בשב"ס, הדגיש את האתגרים הייחודיים של מתקני הכליאה, אשר דורשים פתרונות ביטחוניים מותאמים. ירקוני הדגיש כי השב"כ ויתר כוחות הביטחון אינם מחליפים את תפקידם של הסוהרים, אלא מספקים מענה ביטחוני נוסף.

עו"ד ישי שרון מהסנגוריה הציבורית הביע תמיכה עקרונית בחוק, אך הציע לחדד מספר היבטים, כולל מניעת חיפוש על אזרחים שומרי חוק בקרבת מתקני הכליאה והגדרת סמכויות השב"ס במקרה של גילוי סמים.

עו"ד עדן בן ארוש, יועצת משפטית של הוועדה לביטחון לאומי, ציינה את הצורך להבהיר את "הסביבה הקרובה" בה יופעלו הסמכויות, והציעה הוספת דרישת הזדהות וסמכות תפיסה של חפצים אשר יימסרו למשטרת ישראל.

Back to top button