חדשות הארץמבזקים

עדות מצמררת: ד"ר הרלב על מצבם הקשה של החטופים שחזרו משבי חמאס

ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, השתתפה אמש (רביעי) בדיון ראשון של מועצת הביטחון של האו"ם במצב החטופים ברצועת עזה. מרכז שניידר קלט 26 שבים ובהם 19 ילדים, 6 אמהות וסבתא אחת. ד"ר הרלב מסרה את עדותה המצמררת לגבי מצבם הקשה של השבים בהגעתם וקראה להתערבות האו״ם לשחרור החטופים שעדיין בשבי, כולל כפיר ואריאל ביבס.

הרלב מספרת: "מתוך 253 חטופים, 38 מהם ילדים, הצעיר ביותר, כפיר ביבס- עדיין בעזה הוא הוא אז בן 8 חודשים. מהרגע שהבנו שיש ילדים חטופים החלטנו להיערך לחזרתם לישראל, חזרתם הביתה. יש לנו את כל הידע איך לטפל בילדים במצבי קיצון, אבל לעוללם לא דמיינו שנצטרך לטפל בילדים בני 3,4,5 או 14 שחוזרים משבי. חיפשנו בספרות או בידע קודם ולא מצאנו דבר.

הרלב המשיכה: "לקח יותר מ50 ימים שבהם הילדים החוזקו בשבי, אסור היה להם לבכות, לצחוק, אסור היה להם אפילו לקום. הם בקושי אכלו, שמרו כל פרור לחם, הועברו ממקום למקום באמצע הלילה, מבוהלים. כשהם הגיעו, הם לא נראו כמו ילדים, הם נראו כמו צללים של ילדים. ללא הבעה על פניהם, הם לא היו שמחים, הם לא בכו, הם היו בעיקר מאוד מאוד שקטים. שאלות כמו- "מותר לנו להסתכל מבעד לחלון?", "מותר לרדת מהמיטה?", "האם אנחנו בטוחים?" נשאלו שוב ושוב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד סיפרה הרלב: "שרון קוניו נחטפה עם בעלה דוד שעדיין בעזה, הם נחטפו עם התאומות בנות השלוש שלהם- אמה ויולי, אחת מהן נלקחה מהם לשבועיים. ילדה בת 3 לבדה בעזה. רק לאחר שבערה מחום היא הוחזרה להוריה".

Back to top button