מבזקיםפוליטי / מדיני

מבקר המדינה קורא לממשלה בסיור בבתי ספר של מפונים – "תגיעו לצפון"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן סייר היום (חמישי) עם מנכ"ל משרדו וגורמי המקצוע במשרדו בבתי הספר של מפוני קריית שמונה והמועצה האזורית גליל עליון בטבריה ובכפר בלום. בסיור השתתפו ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן, ראש מועצת גליל עליון גיורא זלץ ומנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון. המבקר אמר בסיום הסיור כי: "מתקפה נגד מוסד מבקר המדינה – מסוכנת ופוגעת בשומרי הסף ובמארג הדמוקרטי של מדינת ישראל. כפי שהודעתי לא אחת – הביקורת עוסקת בכלל הדרגים: המדיני, האזרחי והצבאי. כל נושא משרה בגוף מבוקר מחויב לשתף פעולה באופן מלא עם הביקורת בהתאם להוראות חוק יסוד. נמשיך בעבודת הביקורת ללא מורא".

בעניין הצפון אמר: "אנחנו נמצאים בבית ספר הגומא בכפר בלום – בי"ס שפועל תחת אש, אני קורא לראש הממשלה ולשרים: תגיעו לצפון, אסור להפקיר את הצפון. חייבים להקצות משאבים בצל המתיחות המתמשכת. אנחנו נמצאים בבית ספר שמקיים שגרת לימודים תחת אש. הוא העוגן של הילדים, של ההורים והמורים. אני רוצה לומר תודה לראש המועצה. הממשלה חייבת להתגייס לטובת הצפון".

אנגלמן הוסיף: "מתחדד הצורך לתת מענה לא רק ליישובים המפונים אלא גם לתושבים שהחליטו שלא להתפנות. פגשנו ילדים היום כאן ובטבריה בבתי ספר שפונו מקרית שמונה. אחת מהם, תלמידה בכיתה ו׳, סיפרה לי שעברה כבר שמונה מקומות מגורים בשנה האחרונה. ילד נוסף היה עד לנפילת טיל בסמוך אליו ופצע את אביו, בנס הוא ניצל. מדובר באתגרים משמעותיים ביותר למערכת החינוך, לילדים ולתושבים. ילד אחר סיפר שאביו לא עובד כבר שמונה חודשים והוא לא מקבל תגמול כי הוא לא פונה מהיישוב״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנגלמן מדגיש: "הצפון חייב לקבל את כל המשאבים ואת תשומת הלב של הממשלה ושל השרים. בבית הספר הזה שאנחנו נמצאים פה היום בכפר בלום יש כ 250 ילדים, לצידם יש עוד כ-300 ילדים שפזורים ברחבי האזור כולו הנמצא תחת מתקפת אש תמידית של חיזבאללה. תושבי הצפון ראויים לתשומת הלב ולמשאבים הנדרשים בעת הזו. ביקרנו גם בבית הספר של קרית שמונה שמפונה עתה לטבריה. מתוך 1,400 תלמידי התיכון, יש 400 ילדים שבתיהם נפגעו. תבינו את המשמעות. נוכחנו לראות את חשיבותה של מערכת החינוך לילדי הצפון בתקופה קשה זו".

המבקר אנגלמן - סיור בבתי ספר בצפון
המבקר אנגלמן – סיור בבתי ספר בצפון
המבקר אנגלמן - סיור בבתי ספר בצפון
המבקר אנגלמן – סיור בבתי ספר בצפון

Back to top button