בריאותמבזקים

בשל זיהום אוויר חמור: צו הפסקה למפעל בטון של חברת אשטרום בירושלים

מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר, הוציא היום (חמישי) צו הפסקה מנהלי לחברת אשטרום תעשיות בע"מ, המפעילה מפעל בטון באזור התעשייה עטרות בירושלים, תוך הפרת התנאים הסביבתיים שדרש המשרד על פי חוק וגרימת זיהום אוויר.

התנאים הסביבתיים ברישיון העסק של המפעל כוללים שורה של דרישות בתשתית ובתפעול שנועדו למנוע זיהום אוויר חלקיקי. הדרישות ברישיון העסק מהוות חלק משורת צעדים שנקט המשרד מול עסקים באזור התעשייה עטרות, בעלי פוטנציאל גרימת אבק במהלך פעילותם, ובכלל זה מפעלי בטון, במטרה להביא לצמצום זיהום האוויר באזור.

הדרישות המחמירות בנושא איכות האוויר נובעות מזיהום אוויר קשה שממנו סובל אזור התעשייה עטרות, כפי שעולה מתוצאות ניטור האוויר המבוצע בעטרות. התוצאות מצביעות על ריכוזים גבוהים מאוד של חומר חלקיקי עדין מרחף (חלקיקים נשימים PM10), החורגים מערכי סביבה ואף מערכי התרעה הקבועים בחוק אוויר נקי, ובכך מהווים זיהום אוויר חזק או בלתי סביר על פי החוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חומר חלקיקי עדין מרחף הוא מזהם בעל השפעות חמורות על בריאות האדם. הפרה של תנאי רישיון העסק בנושא איכות האוויר מובילה לזיהום האוויר בעטרות ולפגיעה פוטנציאלית בבריאות האוכלוסייה הנחשפת לזיהום זה.

בחודש ינואר 2024 ערך מחוז ירושלים של המשרד שימוע לחברה, לאחר שבסיורים שערכו עובדי מחוז ירושלים, עובדי הרשות לאיכות הסביבה והאגף לרישוי עסקים בעיריית ירושלים, נמצאו ליקויים חמורים במהלך החודשים שקדמו לכך. בסיכום השימוע דרש המשרד מהחברה לתקן שורה של ליקויים וביניהם שיפור מצב ניקיון שטחי העסק ואחסון של חומרי גלם בתוך תאי האחסון בעסק.

במסגרת סיורים שערך מחוז ירושלים של המשרד במפעל במהלך החודשים האחרונים, עלה כי העסק ממשיך לפעול ללא ניקוי של משטחי העבודה וממשיך לאחסן חומרים הגולשים מתאי האחסון, תוך גרימת זיהום אוויר ובניגוד לדרישות המשרד. לפיכך, החליט מנהל מחוז ירושלים של המשרד, שוני גולדברגר, להוציא צו הפסקה מנהלי אשר דורש את הפסקת פעילות המפעל באופן מיידי.

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפקח ולנקוט בצעדים הנדרשים לצורך אכיפת הצו, ככל שיידרשו, במטרה לשמור על בריאות הציבור.

חברת אשטרום - ירושלים - צו הפסקה בשל זיהום אוויר
צילומים: אלי טרדבורקס, המשרד להגנת הסביבה
חברת אשטרום - ירושלים - צו הפסקה בשל זיהום אוויר
צילומים: אלי טרדבורקס, המשרד להגנת הסביבה

Back to top button