חדשות הארץמבזקים

משרד התחבורה קיים תרגול מלחמה רב זירתית ותרחיש עלטה

לאור ההתפתחויות האחרונות באזור, וכמוכנות לאפשרות של הסלמה, בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, נערך היום (חמישי) תרגיל משחקי מלחמה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ומפעילות התחבורה הציבורית, על מנת להיערך בצורה המיטבית ולשפר את מוכנות משק התחבורה הציבורית, להתמודדות עם מלחמה רב זירתית בעצימות גבוהה ועם תרחיש עלטה.

במשחק המלחמה שנערך בראשות מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, השתתפו סגן שרת התחבורה, הרב אורי מקלב, הנהלת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, נציגי פיקוד העורף, יו"רים ומנכ"לים של כלל חברות התחבורה הציבורית, ובמהלכו הוצגה תמונת המצב הארצית ונדונו מספר רב של תרחישים אפשריים והמענים שיינתנו.

בין הסוגיות שנידונו: שיפור מערך הלוגיסטיקה, פיתוח טכנולוגיות מתקדמות, ארגון כח אדם, הכשרת אנשי מקצוע ותיאום עם גופים שונים על מנת להבטיח שהשירות יישאר פעיל ויעיל גם בעת מצבים קיצוניים, כולל פתרונות לכח אדם בזמן מלחמה עוצמתית כזו, והמשך תפעולם של מפעלים החיוניים לפעילות המשק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, ניתן דגש על חיזוק השילוביות ויחסי הגומלין בין המטה לרשויות הייעודיות והארגונים השותפים למתן מענה לאירועים משמעותיים בתרחיש רב-זירתי ומיקוד למשבר חשמל. אלו, לצד תיקוף ועדכון ההחלטות הקובעות למשק התחבורה בתרחיש מתפרץ צפוני.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "בהתאם להתפתחויות, בעיקר בגזרה הצפונית, הנחתה שרת התחבורה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לקיים משחק מלחמה עם הגורמים הרלוונטיים יחד עם רשות החירום הלאומית, פיקוד העורף, מפעילות התחבורה הציבורית, גופי הביטחון וכל מי שיש לו קשר לסוגיות תחבורתיות״.

״משחק המלחמה שקיימנו היום, יעזור לנו לאתר ולצמצם פערים ולהמשיך לשמור על הרציפות התפקודית. יחד נוכל להיערך לכל אתגרי התחבורה שיגיעו בעת הזו ובמידה ויהיה תרחיש מלחמה רב זירתי כולל תרחיש עלטה והפסקות חשמל", הוסיף.

סגן השרה, הרב אורי מקלב: "הכינוס הזה הוא כינוס נצרך. משרד התחבורה מוביל את שעת החירום בצורה מיומנת, מקצועית ומופתית. אני שומע את ראשי ונציגי התחבורה הציבורית כיצד הם משבחים את משרד התחבורה. כשיש הכנה והיערכות אז התוצאה בהתאם".

ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, עידן מועלם: ״התקופה הנוכחית מראה כי מציאות מלחמתית עצימה יכולה להתרחש בפתאומיות וגם ללא אזהרה מוקדמת. תחבורה ציבורית מהווה מרכיב חיוני במענה האזרחי וביכולת של המדינה להמשיך לפעול בסביבה מורכבת ובלתי צפויה כדי לשמור על חופש התנועה של כוחות הבטחון ואזרחי ישראל״.

תרגול מלחמה רב זירתית
צילום: דוברות משרד התחבורה
תרגול מלחמה רב זירתית
צילום: דוברות משרד התחבורה
תרגול מלחמה רב זירתית
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button