חדשות הארץמבזקים

עם ארונות מכוסים דגלי ישראל: "מסע הפקרה" בת"א

אלפי בני אדם צועדים כעת (חמישי) יחד עם משפחות החטופים מכיכר הבימה לכיוון שער בגין מול בסיס הקריה, כשעל כתפיהם נישאים ארונות קבורה לזכרם של החטופים שנחטפו בחיים, הופקרו למותם בשבי וגופותיהם הוחזרו ארצה.

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת ז"ל: ״109 חטופים שוחררו בחיים בעסקה. שמונה חולצו במבצע. 27 חזרו בארונות. כרמל בת דודה שלי נרצחה לפני שבוע, היא הוצאה להורג לפני שבוע. היא הופקרה למותה בידי ממשלה שיכלה להחזיר אותה. היו 327 ימים להחזיר אותה וכל אחת מההזדמנויות פוספסה. היא יכלה לחזור ביום השמיני להפסקת אש אבל חזרנו להילחם. בעסקה עכשיו השם שלה היה ובנימין נתניהו אמר לי בוושינגטון שהוא אמר לא.

ראש הממשלה גזר על כרמל בת דודה שלי גזר דין מוות. עליה ועל החטופים. הקבינט הבטחוני הצביע והכריע שיש דברים יותר חשובים מהחיים של החטופים. מי שעושה את זה, מי שמוכן להקריב את החטופים הוא רוצח. רוצח של הנשמה של המדינה שלנו. יש עדיין מאה ואחד חטופים חיים וחללים בעזה. אם נתניהו ימשיך כמו שהוא מתכוון להמשיך עכשיו עוד חטופים יירצחו ושלוש שורות הארונות האלה ימלאו את כל הכיכר. יותר ממאה ארונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממשלה והנהגה שמחליטה להקריב את חיי האזרחים שלה, ביודעין, אין לה לגיטימציה מוסרית להמשיך. מכרמל לא שמענו 327 ימים ואתמול יצא סרטון שהיא אומרת שהיא לא יודעת מה עלה בגורל המשפחה. אנחנו יודעים שהיא ידעה שרצחו את אמא שלה. לא יודעים אם היא ידעה שאחיה הצליח להימלט עם אחיינית שלה, שגיסתה חזרה בעסקה. אבל היא עשתה הכל כדי להישאר בחיים. השליטים שלנו החליטו להקריב אותה לרוצח המתועב סינואר.

נתניהו באופן ציני אמר שחמאס ישלם על רצח ששת החטופים והוא מתכוון להמשיך באותה הדרך שעוד חטופים יירצחו. מי שצריך לשלם זה מי שהכשיל את העסקה. מה שחשוב לנו זה שהחטופים יחיו ושיחזרו הביתה בחיים, לא להרוג את מי שהוציא אותה להורג. זה ההבדל ביננו לבין תומכי טרור. מי שמאמין בחיים, שזה רוב אזרחי ישראל, מעניין אותם מי שיחיה.

הם עשו הכל כדי לרצוח את הנשמה של המדינה אבל הם לא הצליחו והרוח של כרמל שעשתה הכל לשמור על החטופים שהיו איתה. חטוף כתב לנו שבזכותה הוא כאן היום. אנחנו נעשה הכל כדי שכל החטופים יהיו איתנו ברוח של העם שמאמין שעם ישראל חי. ואם המפקירים לא ירצו לחתום על עסקה נכריח אותם.״

רוני אדר, אחותו של תמיר אדר שגופתו מוחזקת בשבי חמאס: "אני רוני, אחותו הקטנה של תמיר אדר, שנחטף מקיבוץ ניר עוז שרבע מתושביו נרצחו או נחטפו ממנו בשבת הארורה. אני חוזרת על זה – רבע מתושבי ניר עוז נחטפו או נרצחו! כל אדם רביעי איננו! ביום ראשון האחרון, בפתיחת שנת הלימודים, בעולם מתוקן אחי היה אמור ללוות את נטע, הבת הקטנה שלו לגן, אותו גן שגם אריאל ביבס היה אמור להגיע אליו ואת אסף הבן הבכור שלו לכיתה ג'.

אסף ונטע הלכו בלי אבא ללימודים. אריאל ביבס עדיין בשבי. אח שלי כבר לא ילווה אותם יותר. למה? כי אתה אדוני ראש הממשלה הפקרת אותנו, כבר 15 שנים שאתה בשלטון, הבטחת שתביא ביטחון לעוטף ובפועל והבאת עלינו רק הפקרה, חטיפה ורצח. הפקרת אותנו בחיים על הגבול, הפקרת אותנו ב-7 באוקטובר ואתה ממשיך להפקיר את 101 החטופים- ואני צועקת: לא עוד!!! אם אתה לא תחזיר אותם – אנחנו אזרחי מדינת ישראל נדאג להחזיר אותם!!!

ההפקרה שלך את אזרחי המדינה חייבת להסתיים. כאן! עכשיו! אני לא מוכנה יותר שיהיו לי עוד שותפי גורל עצוב ומר, שיסיימו את חייהם כמו אח שלי, אני לא מוכנה לקבל את החברים שלי בארונות! הם חיים והם חייבים לשוב בחיים- ארבל, אריאל, דוד וסשה וכל החטופים. הם בחיים! ביבי- יש רק דרך אחת להציל את החטופים והיא לחתום על עסקה ולהחזיר את החיים לשיקום ואת הנרצחים והחללים לקבורה״.*

צילום: מטה משפחות החטופים

Back to top button