חדשות הארץמבזקים

על רקע השביתה: מסגרות חינוכיות חילופיות יופעלו החל משבוע הבא

ביוזמה משותפת של משרד החינוך, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי שתופעל על ידי הרשויות המקומיות, סיכמו המשרדים על הפעלת מסגרות חלופיות לתלמידי העל יסודי. אתמול בערב (חמישי) אושר התקציב עבור קיום תכניות אלטרנטיביות לתלמידי התיכונים בזמן השביתה. מדובר במסגרת חלופית מגוונת ומפוקחת אשר תכלול תחומי עניין שונים, פעילויות העשרה, חברתיות, רגשיות וערכיות שיתנו מענה לבני הנוער שלנו שעברו כל כך הרבה בשנה האחרונה.

המסגרות יחלו את פעילותן כבר בתחילת השבוע הקרוב. זאת לצד המשך ניהול המו"מ עם ארגון המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך, על מנת להביא את הפתרון המועדף בהסכם שכר ראוי למורים. התקציב יחושב בהתאם לדיווח של הרשות המקומית לפי מספר התלמידים בבתי הספר השובתים. לאחר בדיקת משרד החינוך, יעביר משרד האוצר את התקציב בהתאם לסיכום בין הצדדים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״זו יוזמה משותפת ומבורכת של משרדי החינוך האוצר והשלטון המקומי. נעשה כל שביכולתנו להיות שם עבור תלמידי ישראל ועבור החינוך. אני מודה לשותפים על החשיבה מחוץ לקופסא ועל שיתוף הפעולה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החינוך, יואב קיש: ״יש למערכת החינוך מחויבות עמוקה ובלתי מתפרשת להבטחת היציבות ורציפות החינוכית של תלמידנו, בעיקר על רקע המלחמה הקשה שנכפתה עלינו. לא נאפשר להותיר את תלמידנו ללא מסגרת, לא נאפשר להרוס במחי יד שנים של עבודה קשה עם נוער בסיכון ולא נסכים שילדים המפונים מבתיהם ימצאו את עצמם תקועים בחדר בחוסר מעש״.

״לא הם אלו שצריכים לשלם את מחיר מאבקי האגו בין הצדדים למשא ומתן על הסכם השכר למורים. זו החובה שלנו כלפיהם ובה נעמוד!״, הוסיף.

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי: ״במקביל למאמצים מול משרד האוצר, משרד החינוך וארגון המורים להביא להסכם שכר ראוי למורים שלנו, שיסיים את השביתה בתיכונים, אנו לא יושבים בחיבוק ידיים. מתוך דאגה לבני הנוער, הובלנו יוזמה משותפת לפיה הרשויות המקומיות יפעילו פעילויות חינוכיות בלתי פורמאליות בתיכונים במטרה להעניק מסגרת לבני הנוער שתחזק את החוסן שלהם, בטח בימים הלא פשוטים שהם עוברים״.

ביבס המשיך: ״הפעילות תחל כבר בימים הקרובים כי הדבר האחרון שהנוער שלנו צריך הוא להיות בודד בבית מול המסכים״.

Back to top button