מבזקיםפוליטי / מדיני

שורדת שבי החמאס דניאל אלוני: "אדוני רה"מ, שיקרת לנו במצח נחושה"

שורדת השבי דניאל אלוני נשאה : "אדוני רה"מ, עם חלק מהחטופים שנרצחו בשבי הייתי במנהרות, ואתה, בעצם החלטתך שלא להשיב אותם, לא מנעת את מותם. ובמקום להשיבם, אתה מכנס מסיבות עיתונאים שנועדו להסביר לאזרחי ישראל מדוע ויתרת עליהם"

שורדת השבי דניאל אלוני, ששוחררה משבי החמאס בעסקה הקודמת יחד עם בתה אמיליה, נשאה לפני זמן קצר (שבת) דברים בעצרת הענק מול שער בגין בתל אביב ואמרה: "אנחנו נמצאים כאן, בשער מנחם בגין, ולכן בחרתי לפתוח את דבריי בציטוט של בגין: "עניין השבויים והנעדרים חייב להיות עניינם של כל אזרחי המדינה ולא של מספר אלפי נפשות חרדות. כל אב ואם בישראל חייבים לראות את הבנים האלה כאילו הם בנים שלהם. אני מודה לכולכם על התמיכה ועל שאתם בוחרים שבוע אחרי שבוע לקיים את דבריו של מנחם בגין ז"ל. התמיכה שלכם היא כמו אוויר בשבילנו ובשביל החטופים שמוחזקים כעת ללא אוויר במנהרות החמאס".

אלוני מתחה ביקורת חריפה נגד ראש הממשלה ואמרה: "אני יודעת שראש הממשלה שלנו מתקשה לזכור את התאריך של האסון הנורא ביותר שחווה העם היהודי מאז השואה. לכן תרשו לי להזכיר לראש הממשלה שהתאריך היום הוא 07.09 והיום אנחנו מציינים 11 חודשים בדיוק לאסון הנורא. מי האמין ש11 חודשים אחרי, והחטופים שלנו עדיין לא פה. 11 חודשים שהם 337 ימים ש101 חטופים שאיבדו מזמן צלם אנוש מוחזקים במנהרות חשוכות במעמקי האדמה או בדירות אפלות, בגיהנום שלא יתואר. 337 ימים של התאכזרות והתעללות, של פשעים נגד האנושות שלא פוסחת על נשים, גברים, ילד ותינוק. במשך 10 חודשים מאז העסקה האחרונה, אנחנו למדים בצער כי ראש הממשלה מטרפד כל סיכוי לעסקה. בחודש מאי, ראש הממשלה הניח בעצמו מתווה לעסקה – עסקה שנשאה את שמו "עסקת נתניהו", בפעם הראשונה התמלאנו בתקווה אמיתית. עם שלם נתן לך רוח גבית למימוש העסקה וקיבלנו אישור מגורמי הביטחון שאמרו מפורשות, "בשלו התנאים לעסקה". בפועל, מאז, החל ראש הממשלה לחבל בפועל בעסקה, באמצעות הוספת תנאים שהקריסו בפועל את המו"מ. הכל בשביל לשמור על שלמות הקואליציה ומתוך אינטרסים פוליטיים אישיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלוני הוסיפה: "ביום חמישי לפני קצת יותר משבוע, גילינו כולנו את סלע קיומנו החדש – ציר פילדלפי. לא חטופים, לא חיזבאללה, לא איראן, ציר פילדלפי. אותו ציר שכף רגלו של חייל ישראלי לא דרכה בו 8 חודשים מתחילת הלחימה. אם זה סלע קיומנו כפי שמציג ראש הממשלה, מדוע לא כבשנו אותו ביום הראשון ללחימה? גבירותיי ורבותיי, קהל יקר, להלן חדשות: עם ישראל לא קונה את הספין העלוב הזה – על פי סקר שפורסם אתמול באולפן שישי, רוב מוחלט של עם ישראל, 60%, חושבים שהחזרת החטופים חשובה יותר כעת מציר פילדלפי. אדוני ראש הממשלה, אני קוראת לך מעל במה זו, קיים את רצון העם!"

"אדוני ראש הממשלה, שיקרת לנו, שיקרת לנו במצח נחושה כשאמרת שאתה עושה הכל כדי להחזיר את החטופים אני קוראת לך להפסיק להיאחז בציר פילדלפי כתירוץ לא לחתום על עסקה שאתה עצמך יזמת. כולנו יודעים שמדובר בספין שעלול לגרום לחזרת החטופים בארונות קבורה. אדוני ראש הממשלה, לפני מספר ימים אמרת למשפחות החטופים, "סליחה שלא הצלחנו להחזיר אותם בחיים". אבל איזו סליחה זו אם אין בכוונתך לשנות את דרכך? אנחנו לא סולחים! אני, דניאל אלוני ששרדתי את השבי במנהרות החמאס יחד עם בתי אמיליה בת ה-6, לא אסלח לך לעולם אם תמשיך לשקר לנו. אמרת "הם סובלים אבל לא מתים". כמי שהייתה שם במנהרות, אני יכולה להעיד שהם לא רק סובלים הם גם מתים, מאד מתים!!! 27 שבעה חטופים שנחטפו באכזריות בעודם בחיים, עם חלקם הייתי במנהרות, שרדו יחד איתי את תנאי השבי המזעזעים ואתה, בעצם החלטתך שלא להשיב אותם, לא מנעת את מותם. ובמקום להשיבם, אתה מכנס מסיבות עיתונאים שנועדו להסביר לאזרחי ישראל מדוע ויתרת עליהם. אז זהו שעם ישראל לא קונה את השקר הזה".

אלוני מסכמת בפנייתה לראש הממשלה: "אדוני ראש הממשלה, ב-07.10 הופקרנו בידיהם של מחבלים אכזריים מבלי שיכולנו להגן על עצמנו. ההפקרות הזו נמשכת באופן בלתי מתקבל על הדעת כבר 11 חודש כאשר שנה לאסון מעבר לפינה. לא נקבל את האפשרות הזו, שממשלה שבגלל כשליה ומחדליה, המיתה עלינו את האסון הנורא הזה, ולא תהפוך עולמות כדי לשחררם ולהשיבם הביתה. ואם אתה ראש הממשלה בוחר שלא להפוך עולמות, לפחות אל תחבל במאמצים לשחרורם. אם הם לא שבים, אנחנו לא שווים".

דניאל אלוני  - שורדת שבי חמאס - עצרת למען החטופים
צילום: ליאור רוטשטיין

תגובה אחת

Back to top button