מבזקיםפוליטי / מדיני

"במקום שלפני כמעט שנה היה מלא בגופות"- משפחות החטופים בהצהרה בדרום

הערב (שבת) בעצרת שהתקיימה בצומת שער הנגב (צומת הקשתות), במרחק קילומטרים בודדים מאהוביהם החטופים, נשאו מספר בני משפחות חטופים הצהרה משותפת. לירן ברמן, אחיהם של גלי וזיו ברמן הקריא את ההודעה בשמו ובשם משפחות חטופים ממועצה אזורית שער הנגב ומועצה אזורית אשכול: ״השבוע ראינו את המוני עם ישראל יוצאים יום אחרי יום, בכל הארץ ומבקשים ודורשים את השבת החטופים. השבוע ליווינו חטופים ששרדו עד עכשיו בדרכם האחרונה. הם נורו ונרצחו לאחר כמעט שנה של סבל, לאחר כמעט שנה שבה הם חיכו וציפו והתחננו לראות שיש מדינה. שיש מי שדואג להם. אנחנו שולחים תנחומים של עצב עמוק למשפחות שהפכו עבורנו לשותפים וחברים. זה לא הגיע להם. זה לא הגיע להם שזה יהיה הסוף. ואנחנו עומדים כאן ואומרים בידיעה ברורה שהיו הזדמנויות ויכול והיה צריך להיות לזה סוף אחר לגמרי. השבוע התחילו אזכרות אחד עשר החודשים לחברי הקהילות שלנו והנרצחים הרבים מאותו יום ארור. חלקם נרצחו וגופותיהם מוחזקות בשבי מבלי שנוכל לקבור ולהתאבל על הירצחם. העצב והכאב שלא מרפה הוא עצום, בלתי נתפס. אנחנו, עדיין לא יכולים להשתתף בו או לעכל אותו. אנחנו חייבים לשמור כוחות יש לנו עוד את מי להציל! ואנו לא נרפה עד שזה יקרה. השבוע צפינו בנאום בטלוויזיה שבו ראינו שהחיים והמוות שלנו הם ההצגה של מישהו אחר, נאום שהותיר אותנו בצער עמוק ובתחושות קשות".

ברמן הוסיף: "אנחנו דורשים משר הביטחון גלנט ומראשי מערכת הביטחון, הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ. דורשים מחברי הקבינט יריב לוין, ישראל כ"ץ, בצלאל סמוטריץ', רון דרמר, מירי רגב, אלי כהן, אבי דיכטר. דורשים מאריה דרעי ומשה גפני. יש לכם כוח תפעילו אותו! מדובר בדיני נפשות. דורשים מכל נבחרי הציבור: תקשיבו לציבור. תקשיבו לנו. אנו עומדים כאן, במקום בו לפני כמעט שנה האדמה נספגה בדמם של רבים מידי. אדמה ממנה נחטפו אזרחים וחיילים וחלקם עדיין שם, בחיים ושורדים. אנחנו כאן בכדי לדרוש: עשו לזה סוף! חתמו על עסקה והחזירו את כל 101 החטופות והחטופים הנותרים – החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה באדמת ישראל. השיבו לעם ישראל את התקווה, בעיצומו של חודש אלול – בקשו סליחה ומחילה שעד עכשיו הם שם! רחמו עליהם, רחמו עלינו ועל ילדינו. אל תשיבנו פנינו ריקם. אם תעשו זאת – לאחר מכן כל העם יהיה איתכם, באחדות, בכל צעד ומהלך בטחוני אותו תובילו!".

ברמן סיים את דבריו ואמר: "אנו רוצים להודות לכם, שהגעתם ואתם עומדים כאן איתנו. להודות לשוטרי תחנת שדרות וכיתת הכוננות של שדרות וכוחות הביטחון הנוספים שנמצאים כאן ומתפללים לשלומם של הלוחמים והלוחמות בכל החזיתות, שנלחמים על היקרים שלנו ושומרים עלינו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הפגנה בצומת שער הנגב - משפחות החטופים
צילום: דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים

Back to top button