כלכלהמבזקים

משרד החקלאות ישקיע 100 מיליון ש"ח בהקמת לולים נטולי כלובים

משרד החקלאות וביטחון המזון הודיע בשבוע שעבר על השקת תכנית תמיכה חדשה בהיקף של 100 מיליון ש"ח לשנת 2024, שתתמוך בהקמת תשתיות ובנייה או שדרוג של לולים נטולי כלובים. התוכנית נועדה לשדרג את תשתיות הענף ולתמוך במגדלי הלולים אשר מספקים ביצים טריות ומקומיות לכלל אזרחי ישראל.

מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון, אורן לביא, ציין: "החקלאים בענף הלול הם יצרני מזון חיוניים אשר דואגים לאספקה סדירה של ביצים גם בתקופות חירום. שדרוג הלולים והתשתיות הוא חלק מההסכם בין המדינה למגדלים שנקבע לפני מלחמת חרבות ברזל. אני מקווה שנוהל התמיכה יסייע למגדלים להתמודד עם אתגרי המלחמה הנוכחיים."

התוכנית כוללת שני נהלי תמיכה עיקריים: תמיכה בהקמת תשתיות כמו הכנת השטח, עבודות עפר, משטחי בטון ותשתיות ביוב. סכום התמיכה במגזר זה עומד על 20 מיליון ש"ח, עם שיעור תמיכה של עד 100% מההשקעה המאושרת, כולל עד 200,000 ש"ח לשלב התכנון ועד 2,000,000 ש"ח להקמת התשתיות. בנוסף, תמיכה בהקמת ושדרוג לולים. סכום התמיכה כאן יעמוד על 80 מיליון ש"ח לשנה, עם שיעור תמיכה של עד 50% מההשקעה המאושרת. התמיכה תסייע במימון רכישת ציוד ובניית או שדרוג המבנים, ותיקבע בהתאם למספר המטילות בלול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תמיכה זו תשמש לפיתוח מתחמים חדשים, הקמת לולים נטולי כלובים, שדרוג לולים קיימים, וכן להקמת מתקנים מקומיים לאיסוף ביצים וטיפול בזבל עופות. המטרה היא לשפר את תנאי הבטיחות הביולוגית, למזער סיכוני בריאות הציבור ולשמור על בריאות ורווחת בעלי החיים. ההשקעה מגיעה לאחר חודשים קשים בענף ההטלה, אשר ספג פגיעות רבות בעקבות המלחמה. על פי נתוני משרד החקלאות ומועצת הלול, כ-70% מהביצים הנצרכות בישראל מקורן מלולים בצפון הארץ, שם נפגעו 24 לולים וחלה ירידה בתנובת הביצים בלולים נוספים.

צילום: pixabay

תגובה אחת

  1. כשאתם מייבאים מטורקייה זה גם בציי חופש ותחת פיקוח אז לא הרסתם את החקלאים הפרטיים הכל יעבור לטייקונים

Back to top button