מבזקיםפוליטי / מדיני

הרשות החרדית לשרים: מניעת סבסוד מעונות תגרום לירידה בתעסוקת נשים

לקראת ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) על הפסקת סבסוד מעונות היום לאברכים, לאור החלטת המשנה ליועמ״ש גיל לימון, שיגר הבוקר ראש הרשות החרדית במשרד ראש הממשלה, מכתב לשרי הממשלה את התנגדותם לביטול הסבסוד אשר יפגע בציבור החרדי.

במכתב אותו שיגר רועי אסף, ראש הרשות החרדית הבהיר אסף כי הרשות החרדית במשרד ראש הממשלה מתנגדת להחלטה, וטוענת כי ההחלטה תפגע באוכלוסייה רחבה, שכן להחלטה שבנידון יש השפעה על תעסוקת נשים חרדיות. תעסוקת נשים חרדיות הינו יעד של ממשלת ישראל כפי שבא לביטוי בהחלטות ממשלה ובצעדי מדיניות מזה שנים.

עוד נכתב: דומה כי אין מי שחולק על חשיבות שילובן בשוק העבודה. סבסוד המעונות ניתן על מנת לקדם מטרה זו, ולמעשה מאפשר אותה. אנו סבורים כי מניעת הסבסוד תגרום ליציאת נשים משוק העבודה, ולהשלכות רוחב שליליות אחרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתבו מציין אסף כי המהלך עשוי להביא לירידה בשיעורי התעסוקה של נשים חרדיות באיכות עבודתן וכן בצמצום באחוזי המשרה שלהן. נשים שבכל זאת תמשכנה לעבוד, תחפשנה מסגרות חינוך חלופיות זולות, דבר שיביא לפריחה של מסגרות חינוך פיראטיות, לא מפוקחות ולא בטיחותיות.

פגיעה בסבסוד תביא לסגירה של מעונות יום, דבר שעשוי להביא לפיטורין של נשים חרדיות רבות שעובדות במעונות אלו. שינוי תנאי הזכאות לסבסוד המעונות באופן שלא מותיר תקופת הסתגלות למשפחות שעתידות להיפגע מהמהלך, מותיר את האזרח במצב של חוסר יכולת ליישר קו עם התכלית של השינוי, ובכך למעשה פוגעות בו ללא אפשרות לזמן הסתגלות.

אשר על כך, יש לדחות את הביצוע על מנת לאפשר למחוקק ו/או לרשות המבצעת למצוא פתרון, אשר יועיל עם המשק הישראלי ובדומה לפסיקה שניתנה בזמן הממשלה הקודמת זאת לצד הפרדה בין מעמד הבעל לבין זכויות הנשים העובדות בנוהל תמיכות חדש.

חניכת ספרייה חרדית - אשקלון
צילום: פוטו יוסי את עוזי ואלדד עובדיה

Back to top button