חדשות הארץמבזקים

אהוד ברק: אנחנו יותר קרובים לפסע מתבוסה, מאשר פסע מניצחון מוחלט

במהלך עדותו בפני עדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, התייחס לשהייה בפילדלפי, אותה כינה "הפרה בוטה של הסכם השלום עם מצרים", לבן גביר וסמוטריץ׳: "יחד עם סטרוק ויתכן עם נתניהו, יאבקו בכל הכוח על הישארות צה"ל בעזה לשנים ארוכות וחידוש ההתיישבות שם", טען: "ישראל מדשדשת בלי אסטרטגיה, בלי תכנית פעולה ובלי תקווה"

על ציר פילדלפי אמר ברק: "מי שקורה את הסכם השלום שלנו עם מצרים, זו הפרה בוטה של הסכם השלום השהייה בפילדלפי. פילדלפי היה סלע הקיום שלנו במשך יומיים בערך כי יום אחרי שהודיע שאנחנו לא נוכל לחזור לשם, גילינו שדדי ברנע, ראש המוסד, נשלח לדוחא כדי להסביר לקטרים שלא ממש מתכוונים לזה."

"בעצם אחרי השלב הראשון, אחרי 42 יום, אפשר לדון על פילדלפי. יום אחר כך נתניהו עשה את מסיבת העיתונאים, ובאנגלית הוא הבהיר שכמובן זה נכון לגבי השלב הראשון. זאת אומרת, סלע קיומנו עמד בתור דבר קדוש למשך יומיים, שאחרי יומיים הסתבר שלא מדברים על יותר מ-42 יום. איך אפשר לטעון שזה חיוני, ובשלב השני שבא אחרי 42 יום נדון על יציאה משם? אם אנחנו נדון אחרי 42 יום על יציאה משם, סימן שמראש כל העניין היה ספין חלול שלא נוגע במציאות אלא במטרות אחרות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על האסטרטגיה של ישראל: "ישראל מדשדשת בלי אסטרטגיה, בלי תכנית פעולה ובלי תקווה, כשבראשה עומד הקברניט שהטביע את הטיטניק פעמיים – פעם אחת ב-7.10, ופעם שנייה בניהול המלחמה הכי כושלת בתולדות מדינת ישראל. אנחנו יותר קרובים לפסע מתבוסה, מאשר פסע מניצחון מוחלט."

"זה מהמר כפייתי שמשחק בחיי החטופים כמו בז׳יטונים בבית הימורים. במדינה מתוקנת הוא כבר היה מוכרח על ידי הפרלמנט, כולל חברי מפלגתו, להתפטר. היה פעם לפני אלפי שנים מנהיג מגמגם שהוציא אותנו ממצרים. לכן אמרתי, לפי דעתי רוב העם בישראל מעדיף ווינר מגמגם על לוזר רהוט."

על היעדר תכנית ליום שאחרי: "עולה השאלה מדוע נתניהו סירב לדון ביום שאחרי. למה במשך 11 חודש אי אפשר להגיע לדיון הזה? הוא סירב לעסוק ברצינות בהצעה האמריקאית, וסירב לפניות שהיו מתוך הקבינט של המלחמה. ואגב, אילו היינו פועלים בהרמוניה עם האמריקאים, יכולנו להכניס לתוך ההצעה האמריקאית הרבה מאוד אלמנטים שהם פרי הצרכים שלנו."

"ראשית, ישראל חייבת להבטיח שהחמאס לא שולט יותר בעזה, ולא יכול לאיים עלינו משם. שנית, לישראל אין אינטרס להישאר בעזה לשנים ארוכות. שכשאנחנו מסתכלים על העמדות האמיתיות של הממשלה, הממשלה שהיא ספק נסחטת ספק רוקדת טנגו עם צמד המשיחים הגזעניים בן גביר וסמוטריץ׳, הם יחד עם סטרוק ויתכן עם נתניהו מתכוונים ויאבקו בכל הכוח על הישארות צה"ל לשנים ארוכות, אם ניתן באופן קבוע, ברצועת עזה, ואם אפשר גם חידוש ההתיישבות שם."

ועדת החקירה האזרחית - אהודה ברק
צילום: ועדת החקירה האזרחית
צילום: ועדת החקירה האזרחית

Back to top button