מבזקיםפוליטי / מדיני

הממשלה אישרה 190 מיליון ש"ח לפעולות הנצחה ותיעוד לאירועי ה-7.10

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל על משרד ראש הממשלה – בהובלת המנכ״ל וממלא-מקום ראש מנהלת תקומה יוסי שלי – לתכלל את כלל פעולות ההנצחה והזיכרון, לרבות תיעוד, שימור והקמת תאגיד הנצחה לאומי לאירועי השבעה באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל".

במסגרת ההחלטה, יוקצו 190 מיליון ש"ח בשלב הראשון, ועוד כ-130 מיליון ש״ח בשלב השני. תקציבים אלו מיועדים לפיתוח ושימור תשתיות מורשת בשנים 2028-2024, ולהקמת תאגיד ואתר הנצחה לאומי. זאת בנוסף לפעילויות הנצחה מיידיות, תוך שיתוף-פעולה בין משרד ראש הממשלה, משרד המורשת ומנהלת תקומה, ובשיח עם הרשויות, הישובים, אוכלוסיית משפחות נרצחי המסיבות, וכלל הגורמים הרלוונטיים בחבל התקומה.

כלל התקציבים הינם מתוך התכנית האסטרטגית של מנהלת תקומה, שאושרה בתאריך ה-17 באפריל 2024 בהחלטת ממשלה 1699. במקביל, מקודם בימים אלו הליך חקיקה בכנסת המגבש את מתווה הפעולה הכולל לפעולות ההנצחה והזיכרון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר המורשת עמיחי אליהו אמר בישיבת הממשלה: "הקמת מרחב המורשת בעוטף עזה היא צעד חיוני בשימור הזיכרון הלאומי ובחיזוק החוסן של תושבי האזור. באמצעות השקעה של 160 מיליון שקלים, נפעל לתעד ולהנציח את סיפורי הגבורה והכאב מאירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל."

עוד אמר אלמוג: "מרחב זה ישמש כעוגן ערכי וחינוכי לדורות הבאים, יסייע בשיקום הקהילות שנפגעו, ויחזק את הלכידות הלאומית. זוהי חובתנו המוסרית להנציח את המורשת הזו ולהבטיח שהיא תישמר ותלמד לעד."

כוחות צה"ל - עוטף עזה - חרבות ברזל
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

Back to top button