מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ רוטמן דורש: פתיחת חקירות הסתה לטרור ללא אישור הפרקליטות

ועדת החוקה קיימה היום (ראשון) דיון מעקב נוסף על מדיניות החקירה וההעמדה לדין בעבירות הסתה לטרור, נוכח מצב החירום. במהלך הדיון דרש יושב ראש ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן לקיים פיילוט במסגרתו לא יידרש אישור הפרקליטות לפני פתיחת חקירת הסתה לטרור אלא רק בשלב הגשת כתב האישום ומבהיר כי אם לא יתבצע פיילוט, יקדם בחקיקה את ביטול הנחיה 14.12 של פרקליט המדינה.

רוטמן טען כי: "הקונספציה של מערכת המשפט בנוגע ללוחמה בטרור כשלה ב-7.10 לא פחות מהקונספציה הצבאית והמדינית, המחשבה שאפשר לתת לביטויים מסוימים לעבור מתחת לרדאר, בגלל שהם נאמרים בכל הפגנה, זה מה שמייצר את האירוע הבא, את מכוניות התופת ליד הבית שלי, זה אותו ראש נחש, אותה תפיסה ג'יהאדיסטית ששומעים באום אל פאחם, בהר הבית, באוניברסיטאות"

רוטמן הוסיף: "הדרישה ההסתברותית מתממשת כל יום, והתממשה היום. הפייסבוק חוצה את הגבול גם לירדן ואתם ישנים. מטרת הישיבות הללו היא להעיר אתכם. במחוז ירושלים בלבד המספרים היו צריכים להיות 20,000 כי כל יום בהר הבית יש יותר מזה, אבל יש תירוצים שמעבירים בקשות מהמחוז ולא מאשרים ואף אחד לא לוקח אחריות. אם הייתם לוקחים אחריות לא היה צריך את הישיבות האלו"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רוטמן מתח ביקורת חריפה בעניין החקירות וטען: "פרקליט מדינה שחושב שיש לפתוח בחקירה נגד איל גולן, קטי שטרית והשר בן גביר, ואת חבר הכנסת פוגל חוקרים ולוקח 14 חודשים לסגור, זה אומר שלא באמת אכפת לכם מחופש ביטוי אלא אכפת לכם מאפקט מצנן מסוג מאוד מסוים"

עו"ד שלומי אברמזון ראש תחום ביטחון בפרקליטות המדינה אמר בנושא: "המאבק בהסתה לטרור הוא בדמנו. אנחנו קמים עם זה בבוקר והולכים עם זה לישון, לא רק עם עבירות ההסתה אלא בכלל עבירות ביטחוניות. זה מאוד חשוב למערכת אכיפת החוק. הדברים שנאמרים לא מתכתבים עם התשומות. החלום שלנו הוא שכל המסיתים יועמדו לדין אך המערכת לא יכולה לעמוד בכך. אנחנו מגישים עשרות כתבי אישום ויש העמדות לדין".

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button