מבזקיםפוליטי / מדיני

אביו של אברה מנגיסטו: "מתפלל בכל יום שלא אמות מבלי לראות אותו"

אתמול מלאו 10 שנים בהם אברה מנגיסטו מוחזק בשבי האכזרי של החמאס. הערב (ראשון) ערכה משפחתו עצרת גדולה בכיכר החטופים בהשתתפות בני המשפחה, חברים ומשפחות החטופים שהצטרפו בשנה האחרונה למשפחת הכאב, משפחת החטופים.

איילין מנגיסטו, אביו של אברה אמר: "עברו עלינו 10 שנים של חושך. רק חושך. בני המשפחה לא ישנים ביום וגם לא בלילה. אנחנו לא יודעים אם הוא בריא או חולה, אם הוא אוכל, אם הוא ישן ואם הוא מקבל טיפול רפואי. אני מתפלל בכל יום שלא אמות בלי לראות אותו״.

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה הוסיף: "אני לא מאמין שאני אומר את זה. 10 שנים. קשה לי אפילו לחשוב איך מעבירים 10 שנים בסיטואציה כזו. אמא שלי יושבת כל ערב בשעת מהדורות החדשות, מדפדפת כדי למצוא את תמונתך. היא אומרת שאת השפה איני מבינה, אבל אם אראה את תמונתו אדע שמדברים עליו, שלא שכחו אותו, שלא ישכחו לי אותו. אברה היקר אנחנו יודעים שכל יום שעובר, הוא יום של סיוט נוסף, יום של סבל בלתי אפשרי. המדינה שלך, שאמורה לדאוג לגורלך ולחייך לא מצליחה לשחרר אותך״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שירלי נשר, התצפיתנית שזיהתה את אברה חוצה את הגבול: "לפני 10 שנים, עמדתי מאחורי מסכי המצלמות שתיעדו את חצייתו של אברה מנגיסטו לעזה. באותו הזמן, הייתי מפקדת חמ"ל ונכחתי באירוע לצד חברותיי שניהלו את המשמרת. אני זוכרת הכול כאילו זה היה אתמול. אני רוצה לשתף אתכם, שגם אותנו השתיקו. את התצפיתניות שנחטפו ב- 7 לאוקטובר אינני מכירה אישית, אך הן אחיות שלי. ליבי איתן, ליבי עם אברה, ליבי עם כל הלבבות שנמצאים מעבר לגדר, כולל החיילים שעדיין נלחמים״.

יעל אדר, אמו של תמיר אדר: ״משפחת מנגיסטו- אתם השיעור שלנו. אני מצטערת שלא הבנו את גודל האירוע כשהייתם שם לבד, אני מבקשת שתקבלו את התנצלותי על הדרך שעברתם, גם אני חשבתי שהמדינה דואגת והתבדיתי. הייתם בשקט, כפי שביקשו מכם ואברה נשאר שם. אנחנו בחרנו לא לשתוק ויקירנו עדיין שם. אין לנו דרך אחרת אלא להתאחד ולקרוא קריאה אחת- לא מפקירים אף אחד מאחור״.

עצרת - אברה מנגיסטו
צילום: ליאור רוטשטיין
עצרת  - אברה מנגיסטו
צילום: ליאור רוטשטיין
עצרת  - אברה מנגיסטו
צילום: ליאור רוטשטיין

Back to top button