מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד מאיים: "אם לוין לא יקיים את פסק הדין, נכנס את הוועדה בלעדיו"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נשא דברים בישיבת סיעת יש עתיד לפני זמן קצר (שני) ובפתח דבריו אמר: "בית המשפט העליון פסק אתמול שהוועדה לבחירת שופטים צריכה להתכנס ולבחור נשיא לבית המשפט. לשר המשפטים יריב לוין יש 14 יום לקיים את פסק הדין, לפרסם את שמות המועמדים, ולהודיע על כינוס הוועדה. אם יריב לוין לא יעשה את זה, אם הוא לא יקיים את פסק הדין, נפעל לכנס את הוועדה בלעדיו".

לפיד הוסיף: "הוועדה לבחירת שופטים מונה תשעה חברים. לפחות ששה מהם מאמינים שישראל היא עדיין מדינת חוק. זה רוב, והרוב הזה יודע שאסור להתכופף ואסור להישבר מול הניסיונות של יריב לוין להחזיר את המהפיה המשטרית. לוין מתנהג כאילו שום דבר לא קרה. כאילו לא היה טבח ב-7 באוקטובר. לא נרצחו 1,200 ישראלים, לא נהרגו יותר מ-700 חיילים, כאילו אין לנו חטופים בעזה. הוא אחד האחראים העיקריים לאסון שקרה לנו. הוא והמהפיכה המשטרית שלו. עכשיו הוא רוצה להחזיר אותנו למקום הנורא הזה".

עוד טען לפיד: "התגובה שלו לפסיקת העליון הייתה מבזה ומסוכנת. הוא לא למד כלום. הוא גם לא מסתיר את התוכניות ההרסניות שלו. אם הוועדה לא תכונס בזמן, לוין מתכנן להביא לכנסת חוק אנטי דמוקרטי, שמשנה את דרך הבחירה של נשיא בית המשפט העליון. הוא גם יביא לקריאה שניה ושלישית את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. זה משבר חוקתי. זה מה שהוא רצה מהרגע הראשון. לוין לא רוצה פשרה, הוא רוצה לדרוס את בית המשפט, הוא רוצה לבטל את הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הדגיש: "אם יריב לוין לא יקיים את החוק ולא יביא להצבעה את בחירת נשיא העליון, אין מניעה להתכנס ולהצביע בלעדיו. אם הוא לא ירצה לבוא להצבעה – בעיה שלו. החוק הוא חוק, הפסיקה מחייבת. הוא לא יהפוך גם אותנו למפירי חוק. הוא לא יהפוך אותנו לשותפים בשתיקה לשובה של המהפכה המשטרית".

צילום: דוברות ראש האופוזיציה יאיר לפיד

.

Back to top button