מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד תוקף: "הממשלה אשמה, עליכם ללכת הביתה – ישראל האמיתית תנצח"

ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, נאם לפני זמן קצר (שני) במליאת הכנסת. "אני שואל את עצמי, על מה במדינה הזו ייקחו אחריות? אם אף אחד בממשלה, בהנהגת המדינה, לא מוכן לקחת אחריות על השבעה באוקטובר, על מה כן ייקחו אחריות?״, אמר לפיד והוסיף: ״1,200 נרצחים – קחו אחריות. זה קרה במשמרת שלכם״.

עוד אמר: ״יותר מ-700 חיילים שנהרגו, קרוב ל-10,000 פצועים. איבדנו את הצפון, איבדנו את הדרום, איבדנו את אהדת העולם, איבדנו את ההרתעה. מה צריך עוד לקרות כדי שתיקחו אחריות? בחיים שלנו ארבל יהוד חטופה בעזה, החיילים הכי גיבורים בעולם נשלחו למלחמה שאין לה כיוון ואין לה כבר מטרה, ותושבי הצפון לא חוזרים הביתה. בחיים שלנו הכלכלה מתפרקת והמעמד הבינלאומי שלנו מתרסק״.

״קרה לנו הדבר הכי נורא שיכול לקרות לנו. החיים שלנו התפרקו סביבנו. הצער אוכל אותנו. כל יום מתים עוד ועוד אנשים ואף אחד לא לוקח אחריות. אתם רק מחפשים את מי להאשים. זה לא יעזור לכם, אתם אחראים, אתם אשמים. אתם תלכו הביתה מפני שאנחנו מדינה חפצת חיים. מפני שיש לנו אפשרות אחרת. מפני שזו לא ישראל האמיתית. ישראל האמיתית היא צה"ל והלוחמים הגיבורים שלנו״, הוסיף יו״ר האופוזיציה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום לפיד אמר כי ״ישראל האמיתית היא ארגוני החברה האזרחית שלקחו אחריות בשמונה באוקטובר. ישראל האמיתית הייתה בשבת האחרונה בבגין, ובפרדס חנה כרכור ובירושלים ובחיפה, והיא אמרה למשפחות החטופים – אנחנו כן אתכם ואנחנו כן לוקחים אחריות, אנחנו לעולם לא נוותר עליכם ולעולם לא נוותר על המדינה שלנו. זו ישראל האמיתית, והיא תנצח״.

Back to top button