בריאותמבזקים

אושר סופית: יוקם מאגר חיסונים לאומי דיגיטלי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת בריאות העם. 23 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים. הוצע לקבוע כי משרד הבריאות יקים מאגר חיסונים לאומי, שיהא מאגר מידע ממוחשב ומאובטח, וינגיש לכל אדם מידע על החיסונים שקיבל, לא רק מקופות החולים, כמצב כיום, אלא מכל הגורמים המחסנים, ובהם משרד הבריאות, טיפות חלב, צה"ל וארגונים הנותנים שירותי רפואת חירום.

לפי ההצעה, גורם מחסן יחויב לדווח למשרד הבריאות את הפרטים האמורים לגבי כל אדם שהוא נתן לו חיסון, בתוך 72 שעות ממועד מתן החיסון. כמו-כן, מוצע לקבוע כי משרד הבריאות יאפשר למי שקיבל חיסון לצפות, לרבות באופן דיגיטלי, בכלל החיסונים שניתנו לו על ידי הגורמים המחסנים, וכי קופת חולים תאפשר למבוטח לצפות בכלל החיסונים שקיבל באזור האישי שלו באתר האינטרנט של הקופה, בהתאם למידע מהמאגר שיועבר אל קופת החולים ממשרד הבריאות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כחלק ממערך הרפואה המתקדמת ניתנים חיסונים רבים לאדם במהלך חייו. כיום קיים במשרד הבריאות מאגר מידע חלקי בדבר חיסונים, אך הוא אינו מקיף את כלל החיסונים שניתנו. כדי לאפשר מתן טיפול רפואי מיטבי, יש חשיבות רבה לקיים מעקב אחר החיסונים שניתנו לכל אדם. נוסף על כך, כיום אין לאדם אפשרות לקבל מידע על כלל החיסונים שקיבל במהלך חייו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button