מבזקיםצבא וביטחון

גלנט: מעבירים את מרכז הכובד צפונה לקראת השלמת המשימות בדרום

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע הבוקר (שלישי) לגבול הצפון, שם קיים שיח מפקדים לסיכום תרגיל של חטיבה 9, בראשות מפקד החטיבה אלוף משנה רועי מניס ותת-אלוף קובי הלר, מפקד המרכז לאימונים ביבשה. שר הביטחון קיבל סקירה על פעילות החטיבה לסיכול מחבלים והגנת היישובים בגבול הצפון, ועל התרגיל המדמה לחימה בשטח לבנון.

השר אמר ללוחמים: "אני מתרשם מהנחישות, מהרמה המקצועית הגבוהה ומהדבקות במשימה שנמשכת פה כמעט שנה – גם בצפון, גם בדרום. מרכז הכובד עובר צפונה, אנחנו לקראת השלמת המשימות שלנו בדרום, אבל יש לנו כאן משימה שהיא משימה שלא בוצעה והמשימה הזאת זה לשנות את המצב הביטחוני ולהחזיר את התושבים אל הבתים שלהם״.

״את ההנחיות האלה שאתם מחכים להן כאן היום, נתתי בדרום וראיתי את הכוחות פועלים. אחרי שלושה שבועות – יצאו לדרך, ביצעו את המשימה שלהם, זה יגיע גם כאן ואתם צריכים להיות ערוכים ומוכנים לבצע את המשימה הזאת״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אנחנו מסיימים לאמן את כל הסד"כ לקראת פעולה קרקעית בכל ההיבטים שלה – מהמסגרת הפלוגתית ועד המסגרת הפיקודית והדבר הזה הוא חץ דרוך, מוכן לפעולה, אנחנו נדע מתי להפעיל אותו. אתם תעשו את כל מה שאתם צריכים, תנצלו את הזמן כמו שצריך, כי ברגע שזה מגיע – זה קורה״.

גלנט הוסיף: ״ראיתי כבר בהרבה נסיבות שבהן עמדתי ליד לוחמים שאמרו לי: ״רק מדברים״. אחרי שבוע פגשתי אותם בשטח, בתוך השטח. תהיו ערוכים, זה לא דומה לדברים אחרים, יש לכם יכולת מלאה לבצע את המשימות בהתאם למה שאתם מתאמנים. תודה לכם, תודה למשפחות שתומכות אתכם ותודה למפקדים".

תרגיל צה"ל בגובל הצפון - שר הביטחון יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני
תרגיל צה"ל בגובל הצפון - שר הביטחון יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני
תרגיל צה"ל בגובל הצפון - שר הביטחון יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני

Back to top button