מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ אילוז וסוכות במכתב לנתניהו: פעל לביטול הסכם הגז עם לבנון

חברי הכנסת דן אילוז (ליכוד) וצבי סוכות (עוצמה יהודית) שיגרו היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה דחופה לבטל את הסכם הגז שנחתם בין ישראל ללבנון על ידי הממשלה הקודמת. במכתבם, הדגישו השניים כי "בעקבות ההתקפות היומיומיות שמגיעות מאדמת לבנון מאז ה-7 באוקטובר, אין עוד מקום להמשך ההסכם הקיים".

לטענת חברי הכנסת, כבר בעת חתימת ההסכם הם התריעו מפני ההשלכות החמורות של ויתורים במזרח התיכון, הנחשבים כסימן לחולשה ומזמינים התקפות נוספות. הם השוו את המצב הנוכחי לנסיגות קודמות, כמו הנסיגה מלבנון בשנת 2000 וההתנתקות מרצועת עזה בשנת 2005, והזהירו כי בדומה לאירועים אלה, ההסכם עם לבנון מוביל לתוצאה דומה של הסלמה וביטחון מופחת.

"מאז השביעי באוקטובר, עשרות אלפי אזרחים ישראלים חיים תחת איום מתמיד של רקטות וטילים מלבנון, ורבים נאלצו לעזוב את בתיהם," כתבו השניים במכתבם. הם גם הדגישו את הסכנה בהזרמת כספים למדינת לבנון, שלטענתם נשלטת דה פקטו על ידי חיזבאללה, ואמרו כי כספים אלה יחזקו את יכולות הארגון להעצים את תשתיות הטרור שלו ולהיערך לעימותים נוספים עם ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום המכתב, קראו חברי הכנסת אילוז וסוכות לממשלה לפעול לביטול ההסכם ולנקוט בצעדים הכרחיים להגנה על ביטחונה של מדינת ישראל מול התוקפנות הנרחבת היוצאת מלבנון. לדבריהם, "הביטול אינו נובע מאיבוד שליטה או ממניעים של נקמנות, אלא מהבנה עמוקה של המציאות המזרח תיכונית והכרח לפעול בהתאם."

ח"כ צבי סוכות
ח"כ צבי סוכות. צילום: דוברות חה"כ

Back to top button