מבזקיםפוליטי / מדיני

ח״כ לזימי על מעצרה של נועה גולדנברג: המשטרה מתפקדת כמשטרת שלטון

ח״כ נעמה לזימי (הדמוקרטים) על מעצרה וכליאתה של נועה גולדנברג המואשמת בזריקת חול על השר בן גביר: ״נועה גולדנברג היא קורבן להתנהלות משטרתית שרירותית לא פרופורציונלית ודוגמה ברורה לתהליך שהמשטרה עוברת תחת בן גביר. ‏המעצר המשפיל וההתנהלות שחוותה בתחנת המשטרה, משקפים באופן מובהק את הידרדרות מדיניות המשטרה ביחס למתנגדי השלטון."

לזימי מציינת: "‏נועה נגררה למעצר תוך הפעלת כוח פיזי מיותר ונאלצה לעבור מאסר וצילומים בעודה בבגד ים ונאזקה ברגליים ובידיים, מדובר באובדן איזון בין שמירה על הסדר הציבורי לבין זכויות האזרח ובעיקר על אובדן צלם אנוש של המשטרה. ‏בנוסף, העלמתה של צעירה חולת אפילפסיה בידי שב״ס והמשטרה בעודה אזוקה בידיה וברגליה, היא עוד שלב בהידרדרות המשטרה תחת השר העבריין."

‏הח"כ מדגישה: "לא מדובר בהגנה על הציבור, אלא על פעולות שנועדו להרתיע ולהפחיד, תוך חנופה מביכה לשר החורגת מכל פרוטוקול, כשהמטרה לייצר שליטה בציבור ולא להגן על בטחונו. ‏זהו לא מקרה בודד, אלא דפוס נרחב בו המשטרה פועלת באופן ישיר נגד אזרחים – תוצאה ישירה של מדיניות מאפיוזית שמבקשת לדכא כל ביטוי של התנגדות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד היא מוסיפה: "‏אסור לנו לקבל את המציאות הזו בה המשטרה הופכת לפוליטית ומתפקדת כמשטרת שלטון ולא כמשטרת ישראל. ‏אין לנו משטרה אחרת ואנחנו עוד נשקם ונבנה אותה מחדש להיות משטרה ממלכתית, הגונה עם תפיסה חברתית וקהילתית ששומרת על שלום הציבור והמדינה.״

נעמה לזימי
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button