חדשות הארץמבזקים

לאחר 4.5 שנות פעילות: נחשף סוכן משטרתי שפעל בנמל אשדוד

הבוקר (שלישי) לאחר 4.5 שנות פעילות סמויה בנמל אשדוד, נחשפה זהותו של הסוכן 'ג'ק ספארו' וכן פעילותו שנשמרו בסודיות מוחלטת. בטקס, שהתקיים במרחב לכיש של המחוז הדרומי, קיבל הסוכן ר' את נשקו האישי המשטרתי וכן את דרגת הרס"ר לאחר שהוכרז על ידי מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, כשוטר מצטיין.

בין המשתתפים בטקס: מפכ"ל המשטרה רב ניצב דניאל לוי, מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן, ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, מפקד מרחב לכיש ניצב משנה רועי ולדמן, מנהל רשות המיסים מר שי אהרונוביץ', ראש מנהל המכס מר כפיר חן, מנהל בית המכס באשדוד מר עודד נצר וסגן מנהל חקירות מכס ומע"מ תל-אביב מר יאיר נחמני. וכן בני משפחתו של הסוכן.

המפכ"ל דניאל לוי אמר: "מבצע ייחודי זה מבטא את מחוייבותינו להגנה על גבולות המדינה, ומניעת התעצמות ארגוני הפשיעה גם בפלילי וגם בפח"ע בתוך תחומי המדינה. עבירות ההברחה, שוחד והלבנת הון, הנם כלים המאפשרים לארגוני הפשיעה לשגשג ולממן את פעילותם. מדובר בעבירות חמורות שמערערות את ביטחונם של אזרחי ישראל ושלטון החוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לוי ציין: "הפעלת סוכן הינה אחד הכלים החשובים ביותר במסגרת הלחימה בפשיעה, והוא כלי המעיד על עוצמתה של המשטרה, אנו נמשיך בלחימה בכל הכוח והאמצעים העומדים לרשותנו. שיתוף הפעולה בין הגורמים הוא המפתח להצלחה ואני מבטיח שזה ימשיך להתקיים."

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן: "פעילות זו דורשת אורך רוח, מקצועיות ובעיקר שיתוף פעולה תוך שמירה על מידור לאורך זמן רב. העבריינים שנעצרו היום לפנות בוקר במסגרת המבצע היוו נזק ופגיעה משמעותית בכלכלת המדינה ואף עלולים היו לפגוע בביטחונה של המדינה. שיתוף הפעולה והתיאום עם רשות המיסים הוכיח את יעילותו והביא לחשיפת עבירות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים."

כהן ציין: "בהתאם למדיניות השר והמפכ"ל, אנו נפעל ביד קשה ובנחישות כנגד כל פעילות פלילית העלולה לערער את ביטחונה וחוסנה של ישראל. הפעלת הסוכן נעשתה בשילוב תחבולה ויצירתיות. זו הדרך לחדור לארגונים המורכבים ולפגוע באלה המבקשים להפר את החוק. זהו הישג מרשים ויוצא דופן בו הופעל סוכן סמוי, באופן המשלב יוזמה, נחישות ויצירתיות של קציני ושוטרי ימ"ר לכיש יחד עם רשות המיסים."

כהן הוסיף: "המחוז הדרומי ימשיך לפעול מתוך יוזמה וללא לאות בדרכים סמויות וגלויות על מנת למגר את תופעות הפשיעה ולהעניק שקט וביטחון לתושבי ישראל, למרות האיומים הביטחוניים בגזרה הדרומית אנו לא נחים לרגע וממשיכים לפעול במלוא העוצמה והתחכום נגד הפשיעה על כל רבדיה."

מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ': "זו דוגמה מושלמת להישגים שרשויות אכיפה יכולות להגיע אליהם במאבקן נגד העבירות הכלכליות, כאשר מתקיים שיתוף פעולה טוב ומקיימים אותו האנשים הנכונים משני הארגונים. האתגר של המאבק בעבירות הכלכליות, שמממנות את הפשיעה החמורה והאלימה בישראל, חשוב לא פחות ואף קשור באופן הדוק למאבק למען ביטחון המדינה. יחד, בשיתוף פעולה, ננצח במאבק הזה".

ראש מינהל המכס, כפיר חן: "מינהל המכס נמצא בכל מעברי הגבול של מדינת ישראל וככזה יש לו תרומה מכרעת למאבק בפשיעה ולשמירה על ביטחון המדינה. המפתח להצלחה במשימות הללו הוא בשיתוף פעולה ושיתוף מידע בין רשויות האכיפה. אין ביטוי מובהק יותר מהמקרה הזה לשיתוף פעולה מלא ואמיתי בין רשויות אכיפה. מקרה בו רשות המסים שיתפה פעולה עם המשטרה בהחדרת סוכן משטרתי לשורותיה, על כל ההשלכות והמורכבויות הנובעות מכך."

פרס לסוכן סמוי - נמל אשדוד - המפכ"ל דני לוי
צילום: דוברות המשטרה
פרס לסוכן סמוי - נמל אשדוד - המפכ"ל דני לוי
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button