מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הרצוג יוצא מחר לביקור מדיני בסרביה ובאלבניה

נשיא המדינה יצחק הרצוג יוצא לביקור מדיני בסרביה ואלבניה. לראשונה, מנהיג ישראלי יבקר באלבניה, מדינה מוסלמית העומדת לצד ישראל אל מול ציר הרשע האיראני. בביקורו, שיערך ב-11-12 בספטמבר 2024, ייפגש הרצוג עם נשיא סרביה וראש ממשלת אלבניה וידון איתם בשיתופי פעולה ביטחוניים, אסטרטגיים וכלכליים בין המדינות ובמאמץ העולמי לשחרור החטופים.

לביקור הנשיא תצטרף עידית אהל, אמו של החטוף אלון אהל שמשפחתו מסרביה. אלון נחטף מהמיגונית בה תפס מחסה ליד קיבוץ רעים, כשניסה לברוח ממסיבת הנובה. הנשיא ימריא לביקור ביום רביעי, לבלגרד בירת סרביה, בהזמנת נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ. משם, ימריא ביום חמישי לטיראנה בירת אלבניה, בהזמנת ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה ונשיא אלבניה, בג׳רם בגג׳.

יש לציין כי המדינות הן ידידות קרובות של ישראל, תומכות בה ללא סייג בפורומים בינלאומיים רבים ומקיימות שיתופי פעולה ביטחוניים ואסטרטגיים נרחבים עם ישראל. עם נחיתתו, יתקבל הנשיא על ידי שר החוץ של סרביה, מרקו ג׳וריץ׳, קרוב משפחתו של החטוף אלון אהל. בהמשך יתקבל בטקס קבלת פנים רשמי על ידי נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', לאחריו, יקיימו הנשיאים פגישה מדינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך יקיים הנשיא פגישות מדיניות עם ראש ממשלת סרביה, מילוש ווצ'ביץ' ויו"ר הפרלמנט, אנה ברנביץ׳, ישתתף בטקס באנדרטה לזכר קורבנות השואה בעיר וייפגש עם חברי הקהילה היהודית. עם סיום ביקורו בסרביה ימריא לטיראנה, שם יתקבל על ידי נשיא אלבניה, בג'רם בגג'. עם הגעתו, יקיימו הנשיאים פגישה מדינית. בהמשך הנשיא יקיים פגישות מדיניות וכלכליות עם ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה ויו"ר הפרלמנט, אליזה ספירופלי.

בהמשך, ייפגש הנשיא עם צאצאי אזרחים אלבניים, חסידי אומות העולם, שפעלו להצלת יהודים בשואה. את ביקורו יחתום הנשיא בטקס באנדרטה לזכר קורבנות השואה ולציון הצלת היהודים באלבניה, בהזמנת ראש עיריית טיראנה, אריון וליאי ובהשתתפות הקהילה היהודית. לביקור הנשיא תתלווה משלחת כלכלית מטעם מכון הייצוא, התאחדות התעשיינים, התאחדות לשכות המסחר, רשות החדשנות ומשרד החוץ שתקיים פגישות עבודה מקומיות לקידום שיתופי פעולה תעשייתיים וכלכליים.

יצחק הרצוג - מטוס
צילום: חיים צח, לע״מ

Back to top button