מבזקיםפוליטי / מדיני

השר כ"ץ: העולם צריך להבין כי איראן היא מדינת הטרור הגדולה בעולם

שר החוץ ישראל כ"ץ הנחה היום (שלישי) את אנשי משרדו לפעול בדחיפות מול האיחוד האירופי ומדינות נוספות בעולם, לנקוט בשורת פעולות במטרה להגביר את הלחץ ולהטיל סנקציות כבדות על המשטר האיראני. במקביל השר פועל בנושא בימים האחרונים מול עמיתיו בעולם, כאשר העלה את הנושא בפגישתו עם שרת החוץ של גרמניה ביום שישי האחרון, ובשיחתו אתמול עם שרת החוץ של אוסטרליה.

ההנחיות שניתנו לדיפלומטים הישראליים:
1. בקשה להבהרה פומבית וחד משמעית כי העברת טילים בליסטיים מהווה אסקלציה חריפה ואיראן תישא באחריות לכך. היעדר התייחסות פומבית לצעד המתריס של איראן יוביל לשחיקה נוספת בהרתעה מול איראן, ויעודד אותה לנקוט צעדים מתריסים ומשמעותיים יותר.
2. פעולה מול מדינות האיחוד האירופי לאזכור החשיבות של הכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור באירופה.
3. הודעה על ביטול גורף של כל הטיסות של חברות תעופה איראניות ליעדים אירופאיים.
4. עצירת כל העגינות של ספינות איראניות בנמלים אירופאיים.
5. הכרזות (דזיגנציות) על גורמים איראניים וגורמים המקושרים לאיראן, האחראים לפיתוח, ייצור, פרוליפרציה, הפצת ידע, רכש וחומרי גלם, המשמשים את מערך הטק"ק/כטב"מ האיראני – בהתאם להרחבת משטר הסנקציות באיחוד האירופי לאחר מתקפתה של איראן על ישראל.
6. קיום דיון דחוף במועצת הביטחון של האו"ם, הכולל גינוי העברת הטילים הבליסטיים.
7. גינוי בילטרלי על ידי ארה"ב, האיחוד האירופי, בריטניה, אוסטרליה ויפן.
8. השעייה מיידית של איראן מארגון הימאות הבינלאומי (IMO).

השר כ"ץ: "אני מברך את ארה"ב וה-E3 על החלטתן להטיל סנקציות בעקבות העברת הטילים הבליסטיים האיראנים שמאיימים עתה על אוקראינה ועל אירופה. הנחיתי את משרד החוץ לפעול באופן מיידי מול האיחוד האירופי ומדינות נוספות כדי שגם הם יחליטו להטיל סנקציות נרחבות על איראן ולהכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור."
"בעוד זרוע אחת של התמנון האיראני מתחזה להעמיד פנים מתונות – זרוע אחרת ממשיכה לייצא טילים וטרור לכל העולם. הגיע הזמן שהעולם יקרא לאיראן בשמה האמיתי: 'מדינת הטרור הגדולה בעולם'. חייבים להגביר את הלחץ והסנקציות על איראן עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שר החוץ - ישראל כץ - ישראל כ"ץ
ארכיון. צילום: דוברות השר ישראל כ"ץ

Back to top button