מבזקיםמשפטי/פלילי

בן גביר עתר לבג"ץ בבקשה לייצוג נפרד בעתירה נגד מינוי מאיר סוויסה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיש עתירה לבג"ץ באמצעות עורך הדין דוד פטר, בבקשה לאפשר לו ייצוג נפרד בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי נגד מינויו של הקצין מאיר סוויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום תל אביב, והעלאתו לדרגת סגן ניצב.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, שאמורה להיות אמונה על ייצוגו של השר בעתירה, הודיעה לבית המשפט המחוזי כי לעמדתה, המינוי הוא בלתי חוקי ויש לבטלו, ולצד זאת הודיעה גם כי לא תאפשר לשר בן גביר ייצוג משפטי נפרד בעתירה, שיאפשר לו להגן על עמדתו.

בעתירת בן גביר לבג"ץ נכתב ביחס לבהרב מיארה, כי "לא די שהיא אינה מייצגת את עמדת השר לביטחון לאומי, אלא שהיא מצטרפת לעותרים ומייצגת נגד עמדת השר". לטענת בן גביר, "לא רק שהיועמ"שית פועלת כאן בחוסר סמכות מובהק, כאשר היא מתערבת במינויים של קציני משטרה, היא מוסיפה חטא על פשע כאשר היא מודיעה לבית המשפט שהיא לא מאפשרת לי להגן על עמדתי כי המינוי נעשה כדין ומונעת ממני ייצוג נפרד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן גביר הוסיף: "זו עוד דוגמא קלאסית, אחת מיני רבות, להתנהלות המאפיוזית של היועמ"שית, שחושבת שהיא מנהלת את המדינה. מי שקיבל את המנדט לכהן כשר לביטחון לאומי מהעם, זה אני ולא היא".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
צילום: דוברות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

Back to top button