מבזקיםצבא וביטחון

רה״מ בגבול ירדן: ״נפעל כדי להבטיח שהגבול יישאר גבול של שלום וביטחון״

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (רביעי), יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, בבקעת הירדן. בפתח הביקור, ראש הממשלה ושר האוצר קיבלו סקירה מבצעית ומודיעינית מסגן הרמטכ״ל, אלוף אמיר ברעם; מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, ומפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אל״ם אביב אמיר; במהלך תצפית על גבול ישראל-ירדן.

בנוסף, בפני ראש הממשלה ושר האוצר הוצגו אמצעי-לחימה ויכולות של הכוחות הפועלים בגזרה, כמו גם נשקים שנתפסו בפעילויות מבצעיות שונות. לאחר מכן, ראש הממשלה נפגש עם לוחמות ולוחמים מגדוד אריות הירדן, מחטיבת כפיר ומיחידת מצדה של שב״ס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו בלחימה רב-זירתית. לצערי, איבדנו שני לוחמים היום ברפיח. אנחנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחות שלהם. במאבק הרב-זירתי הזה אנחנו גם יודעים שאנחנו צריכים לאבטח ולהבטיח את גבולנו המזרחי מול ירדן. זה גבול של שלום. אנחנו משתפים-פעולה עם ממלכת ירדן כדי להבטיח שהוא יישאר כזה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אבל בזמן האחרון האתגרים גדלים; יש ניסיון להבריח גם מחבלים וגם אמצעי-לחימה מעבר הירדן לתוך יו"ש ולתוך ערי ישראל. אנחנו פועלים כאן בשיתוף-פעולה עם כל הגורמים כדי לעצור את הדבר הזה. אני פה עם סגן הרמטכ"ל, עם אלוף פיקוד המרכז ועם מח"ט הבקעה. אנחנו נפעל כאן כדי להקים מכשול חזק יותר נגד ניסיונות ההברחה. אנחנו עושים את זה בתיאום עם השכנים. חשוב לנו להבטיח שהגבול הזה יישאר גבול של שלום – שלום וביטחון", הוסיף.

לראש הממשלה התלוו ראש הסגל, צחי ברוורמן; מזכיר הממשלה, יוסי פוקס; מזכירו הצבאי, אלוף רומן גופמן; ודובר ראש הממשלה, ד״ר עומר דוסטרי.

נתניהו - גבול ירדן
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
נתניהו - גבול ירדן
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
נתניהו - גבול ירדן
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
נתניהו - גבול ירדן
צילום: קובי גדעון/ לע״מ.
צילום: קובי גדעון/ לע״מ.
צילום: עומר מירון/ לע״מ

Back to top button