חדשות חוץמבזקים

יו״ר הכנסת: ״7/10 הוכיח שחלום השמדת היהודים שרד את מותו של היטלר״

כנס בינלאומי למאבק באנטישמיות התקיים היום (רביעי) בפרלמנט האוסטרי, בהשתתפות נציגים מ-18 מדינות. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נשא נאום מרכזי, בו הדגיש את הקשר בין אירועי ה-11 בספטמבר וה-7 באוקטובר כמתקפות על העולם החופשי.

בנאומו אמר היו"ר אוחנה: ״לא במקרה התכנסנו ב-11 בספטמבר כדי להתמודד עם השלכות ה-7 באוקטובר, שתי זוועות שבוצעו בידי אלו שטענו כי הם פועלים בשם האסלאם כנגד העולם החופשי. *אלו תאריכים שנצרבו לנצח בזיכרוננו, והם קשורים זה בזה: ה-11 בספטמבר היה מתקפה חסרת תקדים בהיקפה; ה-7 באוקטובר, מתקפה חסרת תקדים באכזריותה״.

עוד אמר כי ״טבח ה-7 באוקטובר הוכיח כי חלום השמדת היהודים שרד את מותו של היטלר. בעוד טרוריסטים מאיימים על ישראל ברקטות, אנטישמים תוקפים יהודים. בעוד טרוריסטים מנסים לדחוף את היהודים מתחת לאדמה, לקברים ולמנהרות, אנטישמים מנסים לאלץ יהודים להסתתר מתחת לרדאר״. אוחנה הצביע על העלייה באנטישמיות באירופה, וטען כי "אנטי-ציונות היא אנטישמיות". הוא קרא להסרת המסווה מעל פעולות אנטישמיות המוסוות כביקורת פוליטית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארח הכנס, נשיא המועצה הלאומית של אוסטריה וולפגנג סובוטקה, הביע תמיכה נחרצת בישראל. הוא תיאר את מתקפת ה-7 באוקטובר כ"פשע הגדול ביותר נגד האנושות מאז השואה", וביקר את הסיקור התקשורתי החד-צדדי של המצב בעזה.

בסיום האירוע, חתמו המשתתפים על הצהרה משותפת למאבק באנטישמיות, כולל ברשתות החברתיות ובקמפוסים. ההצהרה מגנה ביטויים כמו "From the river to the sea" כשוללים את זכות קיומה של ישראל. במהלך ביקורו, נפגש אוחנה עם בכירים אוסטרים ואירופאים, והניח זר באנדרטה לזכר קורבנות השואה. הכנס מהווה המשך ליוזמה שהוכרזה באפריל האחרון להקמת ברית בין-פרלמנטרית נגד אנטישמיות.

יו״ר הכנסת אוחנה בביקור רשמי באוסטריה
צילום: נתן וייל, דוברות הכנסת

Back to top button