מבזקיםמשפטי/פלילי

5 שנות מאסר לעבריין שמכר במרמה קרקע ציבורית בת"א ב-1.6מיליון ש"ח

בית משפט השלום בתל אביב גזר עונש של 5 שנות מאסר בפועל על עבריין מרמה סדרתי, יהושע מלכי, אשר השתלט על שטח נטוש בדרום תל אביב ומכר קרקע ציבורית למשקיעים שונים בסכום כולל של כ- 1.6 מיליון ש"ח.

על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רות ברקלי דאל מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), הנאשם, שהיה בהליך פשיטת רגל, יחד עם גרושתו ואחד מבניהם, פעלו במימוש תכנית מרמה שיטתית, מאורגנת ונמשכת. הם פרסמו מודעה אינטרנטית, לפיה הנאשם מעוניין למכור את זכויותיו במגרש בשכונה בתל אביב והנאשם מכר שוב ושוב את זכותו הנטענת בקרקע ציבורית. הנאשם שלח את המתלוננים להתרשם מהמגרש בליווי אשתו, ולאחר מכן הונה אותם בכך שהציג להם מסמכים וחשבונות על מנת לשכנע את המתלוננים בכזב כי הוא מחזיק בזכויות על המגרש. אז, הנאשם חתם עם המתלוננים על הסכמים, לפיהם יעביר את זכויותיו הנטענות למתלוננים בתמורה לסכומים המוסכמים. בחלק מהמקרים, הציע הנאשם למתלוננים במסגרת החתימה על ההסכם כי יסייע להם בבניה הנדרשת על המגרש, ולצורך כך הציג בפני המתלוננים גורמים שנחזו כ"קבלנים", וזאת במטרה לקבל כספים נוספים במרמה.

הנאשם הודה במסגרת הסדר דיוני, כי הונה 10 מתלוננים בסכום מצטבר של כ-1.6 מיליון ש"ח. בית המשפט הרשיע את הנאשם בביצוע עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאת נושים ובעבירה של מסירת מידע כוזב במסגרת הליך פשיטת רגל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות להחמיר עם הנאשם, זאת נוכח ההשפעות ההרסניות שיכולות להיות כאשר אדם צובר שקל לשקל בשביל לקנות לעצמו בית או דירה, בטח במשבר הדיור בישראל ובסוף מגלה שוקת שבורה. בית המשפט גזר כאמור על הנאשם 5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי לנפגעי העבירה. בית המשפט ציין בגזר הדין, כי מדובר בעבריין מרמה סדרתי ורצידיביסט, אשר אינו מורתע מאימת הדין.

בית משפט - הרשעה - פסק דין
אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button