מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ על חוק התקציב: "יש מטרה אחת להגדלת הגירעון- שרידות הממשלה"

יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ נאם היום (חמישי) במליאת הכנסת על חוק התקציב ואמר: ״הרבה מספרים מוצגים פה היום, ובאמת המטרות שלשמן מוסיפים את התקציבים הן מטרות ראויות. אין חולק על כך שישראל במלחמה ארוכה וקשה. אבל יש מספר אחד ומטרה אחת שצריך לדבר עליהן- אפס. אפס תכנון של יעדי הגירעון וקשב לגורמי המקצוע. אפס תכניות שימנעו את המשבר הכלכלי ויקדמו צמיחה. אפס אמון שהממשלה הזו יוצרת במהלכים שלה – ובכך מובילה אותנו לעוד הורדות דירוג אשראי. אפס דוגמה אישית – לא סוגרים משרדי ממשלה, לא מפסיקים להזרים כספים קואליציוניים. אפס אחריות על העתיד שלנו. אפס חיבור לעם הנפלא שלנו."
 
"אנחנו מצויים בגירעון של אמינות כלפי פנים וחוץ רק בגלל התנהלות הממשלה", המשיך גנץ "עצם פתיחת התקציב פעם שניה זה כישלון. ויש מטרה אחת להגדלת הגירעון והפגיעה הזו בכל אזרחי ישראל: שרידות הממשלה. יש שחושבים שהעובדה שהכלכלה שלנו מחזיקה מעמד היא נס. זו לא האמת. הכלכלה מחזיקה מעמדה – למרות הממשלה, בזכות עם שכולו רוח התנדבות ויצירתיות. בזכות מילואימניקים תותחים שמוכנים לקרוס כלכלית כדי שהמדינה תנצח, וציבור רחב שמתגייס כדי למנוע זאת ומתנפל על העסקים שלהם . בזכות אנשים שפותחים את בתיהם וליבם. בזכות משקיעים פטריוטים שמאמינים בעתיד שלנו. ומשום שזה לא נס, אני אופטימי. העם הזה ראוי לממשלה אמיצה שתוביל מהלכים כלכליים קשים ונכונים. שתנהל מאבק על כל שקל פנוי למען האזרח, ולא קרב הישרדות בשלטון. שתתייחס בכבוד לכספי המיסים שאנשים עובדים כל כך קשה בשבילם. לממשלה שיש לה את הצניעות להגיד גם לשותפים קואליציונים – עכשיו זה לא הזמן."
 
גנץ הוסיף: "אף אחד לא יחשוד בי שאני נגד אחדות, אבל – אני מסתכל על מה שקורה פה, אני מסתכל על הרצון למנוע מתווה שירות הוגן בזמן שחיילינו נלחמים ונופלים. אני רואה את שיח השנאה שהממשלה הזו מייצרת לראשי הצבא, לחטופים, לאזרחים שמפגינים. ואז אני שומע אנשים שאני מעריך מאוד בקואליציה מדברים איתי על אחדות. על מה אתם מדברים? אחדות מתבטאת במעשים, ולא בהשבעה של עוד כמה שרים לממשלה וטייטל – ממשלת אחדות היא תוצאה של התנהלות והגעה להסכמות בתוך החברה וההנהגה. אחרי שנה למלחמה, הגיע הזמן לצאת לבחירות, לתת לעם להגיד את דברו, ולהקים ממשלת הסכמות לאומית שתביא באמת לאחדות, לאמון ולניצחון אמיתי במלחמה.״

ח"כ בני גנץ
ארכיון. ח"כ בני גנץ. שימוש לפי חוק 27 א' לחוק זכויות היוצרים
צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button