מבזקיםפוליטי / מדיני

עליית מדרגה במאבק בפשיעה כלכלית, בהלבנת הון ומימון טרור

מליאת הכנסת אישרה סופית את התיקון שהגיש שר המשפטים לוין לחוק החברות: משרד המשפטים יוכל למנוע השתלטות עבריינית על חברות לא פעילות לצורך פשיעה כלכלית

מליאת הכנסת אישרה את התיקון לחוק החברות שקידם שר המשפטים לוין, אשר יסייע במניעת פשיעה כלכלית, הלבנת הון ומימון טרור באמצעות השתלטות על חברות מדף. במסגרת התיקון לחוק, נוספו לרשמת החברות ברשות התאגידים במשרד המשפטים, סמכות לניקוי מרשם החברות באמצעות מחיקה מנהלית של חברות מדף שאינן פעילות, כדי למנוע מצב שעבריינים ישתלטו על חברות אלו לצורך פשיעה כלכלית.

בנוסף, החוק מהווה בשורה משמעותית בשני מישורים נוספים: הקלה ברגולציה על חברות ושיפור מהימנות ועדכניות מרשם החברות. זאת, לטובת קידום עסקים ושיפור היעילות במשק הישראלי. נדגיש, כי כיום ישנן כ-200,000 חברות רדומות מפרות חוק – שאינן מגישות דוחות ומשלמות אגרה, רובן אינן פעילות בפועל ומחיקתן מהמרשם תשפר משמעותית את מהימנות מרשם החברות, תסייע לבעליהן במחיקתן ותמנע ניצול לרעה של חברות אלה להשתלטות ולפעילויות בלתי חוקיות. בנוסף, רשות התאגידים פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות וגופי אכיפה וביטחון למיגור פעילויות בלתי חוקיות המבוצעות באמצעות חברות קש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תיקונים נוספים בחוק: קיצור תקופת הגשת תביעות חוב: חיסכון של מיליונים למשק- קיצור פרק הזמן להגשת תביעת חוב בהליכי פירוק מרצון של חברות מ-6 חודשים ל-90 ימים בלבד. שינוי זה צפוי לחסוך למשק ולציבור עלויות משמעותיות, המוערכות במיליוני שקלים בשנה. זאת משום, שהוא מקצר את משך הזמן שבו חברות נמצאות בתהליכי פירוק, מייעל את התהליך המשפטי ומפחית עלויות, כמו שכר טרחת נאמנים ועורכי דין. החיסכון הנובע מהתייעלות זו עשוי להגיע למיליוני שקלים בשנה.

כמו כן, הפחתת ביורוקרטיה לחברות זרות: נגישות למשק הישראלי- הסרת הדרישה לתרגום מסמכי ההתאגדות של חברות חוץ לעברית בלבד. מעתה, חברות חוץ המבקשות להירשם בישראל, יוכלו להגיש תרגום לעברית או אנגלית (כיום נדרש להגיש תרגום לעברית גם של מסמכים באנגלית). צעד זה יקל משמעותית על כניסת חברות זרות לפעילות במשק הישראלי, ויהפוך את ישראל ליעד אטרקטיבי יותר להשקעות בינלאומיות

עוד בוצע תיקון עקיף לחוק העמותות: רישום עמותות באופן דיגיטלי וללא עורך דין – כחלק מהתיקון, אושר גם שינוי עקיף לחוק העמותות. שינוי זה מאפשר להגיש בקשה לרישום עמותה על בסיס אימות זהותם והצהרה דיגיטלית מתאימה , ללא צורך בתצהיר חתום של המייסדים בפני עורך דין. התיקון צפוי להפחית עלויות ולהקל על הליך הרישום, במיוחד לאור העובדה שמדי שנה נרשמות כ-2,200 עמותות חדשות.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "הצעת חוק החברות שאושרה, היא בשורה של ממש לכלכלה הישראלית. משרד המשפטים בראשותי פועל לצמצם את הפשיעה הכלכלית, הלבנת הון ומימון טרור, וחוק זה מקדם רבות את המטרה הזו. בנוסף, החוק יסייע לעסקים בכמה מישורים נוספים, בהם הקלה ברגולציה. אני מבקש להודות לצוות המקצועי במשרד המשפטים שסייע בקידום הצעת החוק״.

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד: "הסמכויות החדשות, שניתנו לרשמת החברות, יקשו על גורמים עבריינים לנצל לרעה חברות שאינן פעילות לצורך פעילות כלכלית לא חוקית. משרד המשפטים ימשיך להיאבק במחוללי טרור ופשיעה, ובמקביל נמשיך לפעול לטובת הפחתת נטל הרגולציה וקידום יוזמות שישפרו את איכות השירותים והמידע לציבור הרחב והמשק.

ארכיון צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

Back to top button