טכנולוגיהמבזקים

שרת החדשנות תקדם הכשרה לאישה ישראלית כאסטרונאוטית בנאס"א

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, ביקרה היום במרכז החלל ג'ונסון של נאס"א ביוסטון, טקסס, כחלק מתפקידה כאחראית על סוכנות החלל הישראלית. במהלך הביקור, קידמה השרה לראשונה את נושא הכשרתה של אישה ישראלית כאסטרונאוטית בנאס"א, צעד היסטורי בתחום תעשיית החלל הישראלית.

השרה גילה גמליאל: "תמיכה בהכשרת האסטרונאוטית הישראלית הראשונה בתוכנית היוקרתית של נאס"א לא רק תקדם את תחום חקר החלל, אלא גם תהווה השקעה משמעותית בעתיד המדע והטכנולוגיה הישראליים. ציון דרך זה ישמש השראה לדורות הבאים וידגיש את חשיבות השוויון המגדרי בתחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה. הכשרה זו תמשיך את מורשתו ההיסטרית של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון ז"ל . כעת, יותר מתמיד, חיוני לטפח מנועי צמיחה לכלכלה ולחברה הישראלית״.

במהלך הביקור, סיירה השרה גמליאל במתקני מרכז החלל המתקדמים, כולל מרכז הבקרה המפורסם ממנו מנוהלות משימות החלל המאוישות. השרה נפגשה עם בכירים בנאס"א לדיון בהעמקת שיתוף הפעולה בין ישראל לנאס"א. בכירי נאס"א ציינו כי ישמחו לשתף פעולה בנושא הכשרת אסטרונאוטים ישראלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הביקור כלל דיונים מקצועיים על מספר נושאים מרכזיים ביניהם:
▪ קידום מעורבות ישראל בתוכנית ארטמיס ובכלל זה המשך פיתוח וניסוי של טכנולוגיות ישראליות כמו חליפת המגן מפני קרינה.
▪הרחבת המחקר הישראלי בתחנת החלל הבינלאומית, בהמשך להצלחת משימת רקיע ושיתופי פעולה בתחום החינוך והקהילה, במטרה לעודד את הדור הבא של מדענים ומהנדסים ישראלים.

השרה גמליאל אמרה במהלך הביקור: ״חקר החלל והעמקת היחסים עם נאס"א יתרמו רבות לכלכלה ולתעשייה העסקית והביטחונית של ישראל. חשוב לנו להמשיך את מורשתו של אילן רמון ז"ל ולחזק את מעמדה הבינלאומי של ישראל בתחומי המדע והחלל, במיוחד בעת הזו״.

במהלך הביקור, השרה גמליאל ביקרה גם באנדרטה לזכרו של אילן רמון ז"ל במרכז החלל.

ביקור השרה גמליאל בנאסא
צילום: דוברות ותקשורת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה
ביקור השרה גמליאל בנאסא
צילום: דוברות ותקשורת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה
ביקור השרה גמליאל בנאסא
צילום: דוברות ותקשורת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה

Back to top button