חדשות הארץמבזקים

גופת המנוחה שוחררה לקבורה שעתיים לפני שבת למרות התנגדות המשטרה

ביום שישי האחרון בשעות הצהריים פנו משפחתה של מנוחה צעירה שנמצאה ללא רוח חיים בדירת הוריה ברחובות, למחלקה המשפטית של זק"א, בבקשה לסייע להם לשחררה ולהביאה לקבורה. בדיון שהתקיים בבית המשפט בפתח תקווה בפני השופטת אדנקו סבחת חיימוביץ, חזרה משטרת רחובות על דרישתה לנתח את גופת המנוחה כדי לקבוע את נסיבות מותה.

מכלה גוטוין, רכז המחלקה המשפטית שייצג את המשפחה, טען כי במקרה זה אין שום היגיון ותוקף להחלטתם של משטרת רחובות להחזיק את הגופה לצורכי חקירה בנסיבות מותה, ובכך לעכב את שחרור גופתה של המנוחה. במקביל ציין כי "אנו עומדים על דרישתנו לשחררה מידית לקבורה על פי אמונתם ורגשותיהם של המשפחה, בפרט בשעה שפעולה זו של המשטרה היא כנגד החוק והפסיקה."

השופטת הורתה לשחרר את הגופה ללא נתיחה תוך שמותחת ביקורת חריפה על המשטרה: "בשולי הדברים אני מוצאת להעיר כי התנהלות המבקשת (משטרת ישראל) לא ברורה לי, עת סירבה לבדוק את האפשרות להסתפק בבדיקה טוקסיקולוגית ובכך לייתר את הצורך בדיון זה. מוטב היה שמשטרת ישראל תנהג ברגישות ותפנה בבקשה מסוג זה רק במקרים המתאימים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיועו של הרב אשר לנדא, רב המכון לרפואה משפטית אבו כביר, נלקחה דגימה מגופת המנוחה עוד טרם כניסת השבת ובכך שוחררה לקבורה מידית.

אישה בת 35 נפטרה - בני ברק - זק"א
צילום: דוברות זק"א

Back to top button